کرمان با وجود باشگاه‌های بزرگ، با تولید مربی و بازیکن تیم ملی فاصله دارد

نذیر کرمان/کرمان رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: با وجود اینکه سه باشگاه بزرگ در استان داریم، اما کماکان در بحث تولید مربی و بازیکن برای تیم ملی با استان‌های به روز فاصله داریم. مهدی جهانشاهی پیش از ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان کرمان با اتفاقاتی که […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: با وجود اینکه سه باشگاه بزرگ در استان داریم، اما کماکان در بحث تولید مربی و بازیکن برای تیم ملی با استان‌های به روز فاصله داریم.

مهدی جهانشاهی پیش از ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان کرمان با اتفاقاتی که در سال گذشته در کشور رخ داد، اظهار کرد: دشمن روی فوتبال تمرکز کرد و تمرکز آنها بیشتر روی جام جهانی قطر بود اما با توجه به درایت مجموعه فدراسیون، فوتبال این پیچ مهم را به خوبی عبور کرد و سال ماندگاری در تاریخ فوتبال کشور شد و نشان داد که حضور افراد و مدیران توانمند در مسائل خارج از فوتبال موثر هستند.

او در ادامه از مشکلات فوتبال استان کرمان سخن به میان آورد و افزود: استان کرمان تیم های مختلف فوتبال دارد اما هنوز با مشکلات عدیده ای روبروست هرچند سه لیگ برتر آقایان و دو لیگ برتر بانوان و لیگ های مختلف فوتسال و همچنین ۶۰ تیم کشوری داریم.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان با انتقاد از عدم نفوذ فوتبال به عمق جامعه استان بیان کرد: در استان کرمان ۲۹ هزار بیمه شده در فوتبال داریم.

او از الزام هیئت‌های فوتبال شهرستان ها برای برگزاری لیگ های فوتبال و فوتسال خبر داد و عنوان کرد: حدود ۶۰۰۰ فوتبالیست در مسابقات استانی و کشوری شرکت کرده اند. 

جهانشاهی با اشاره به تشکیل لیگ های فوتبال و فوتسال در همه رده های سنی استان کرمان اظهار کرد: کرمان تنها استانی بود که لیگ برتر و لیگ مناطق مختلف فوتسال داشت. لیگ گزاباد عنبرآباد قهرمان لیگ دست دوم کشور و جواز لیگ دسته یک کشور را کسب کرد.

او ادامه داد: در ۱۳ شهرستان از ۲۳ شهرستان استان در یک دهه اخیر یا کلاس آموزشی برگزار نشده یا فقط یک کلاس برگزار کرده بودند لذا بیش از ۳۰ کلاس مربیگری در سال گذشته داشتیم و کلاس A و B در کرمان برگزار کردیم و پیش از شروع کلاس های مربیگری کلاس های دانش افزایی، حقوقی، امدادگر ورزشی و اخلاق ورزشی برگزار کردیم.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان از افزایش تعداد داور در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار در لیگ برتر کشور هر چهار داور یک مسابقه کرمانی بودند.

او با بیان این مطلب که استعدادیابی آقایان و خانم ها انجام شد، اظهار کرد: دو باشگاه خوب بانوان در استان داریم و در برخی از شهرستان ها تیم فوتبال بانوان وجود نداشت بنابراین با انجام استعدادیابی در همه شهرستان ها تیم بانوان را تشکیل دادیم و تیمی در رده جوانان تشکیل و رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.

جهانشاهی بیان کرد: تیم های ملی بانوان در بخش های مختلف بازیکنان متعددی داشتیم و در تیم ملی جوانان و فوتسال بازیکن داشتیم.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: با وجود سه باشگاه بزرگ در استان اما کماکان در بحث تولید مربی و بازیکن برای تیم ملی با استان های به روز فاصله داریم.

او داشتن ساختمان مستقل را یکی مطالبات هیئت فوتبال استان کرمان دانست و بیان کرد: بسیاری از رشته‌های ورزشی تحت تاثیر فوتبال هستند.

انتهای پیام




کرمان با وجود باشگاه‌های بزرگ، با تولید مربی و بازیکن تیم ملی فاصله دارد

منبع: ایـسنا
? کرمان با وجود باشگاه‌های بزرگ، با تولید مربی و بازیکن تیم ملی فاصله دارد