کتاب "صدسال ورزش کرمان" رونمایی شد

فت فتو/کرمان کتاب “صد سال ورزش کرمان” تألیف محمد صنعتی رونمایی شد. به گزارش فت فتو کامبیز صنعتی در نشست خبری با محوریت تشریح کتاب صد سال ورزش کرمان گفت: پدرم برای نشان دادن ورزش استان با دوچرخه با مرحوم علی خان ایرانمنش به تهران سفر کردند و مطبوعات آن زمان سفری حیرت انگیز بیان […]

فت فتو/کرمان کتاب “صد سال ورزش کرمان” تألیف محمد صنعتی رونمایی شد.

به گزارش فت فتو کامبیز صنعتی در نشست خبری با محوریت تشریح کتاب صد سال ورزش کرمان گفت: پدرم برای نشان دادن ورزش استان با دوچرخه با مرحوم علی خان ایرانمنش به تهران سفر کردند و مطبوعات آن زمان سفری حیرت انگیز بیان می کردند طی ۶ روز این سفر طول کشید.
وی افزود: چرا تاریخ ورزش کرمان نباید جایی ثبت شود و در سال ۹۵ مرحوم صنعتی به آن جامعه عمل پوشاند و باوجود آنکه برخی ها آن را غیرممکن می دانستند
صنعتی ابراز کرد: به راه وادی رفتن به از نشستن باطل بیش از ۳۰۰ پیشکسوت و ورزشکار دیروز و امروز کار کردیم و برخی ها بهانه ها و شرط هایی برای همکاری می گذاشتند
وی اضافه کرد: اما در عوض این قلیل افراد بزرگ افرادی آمدند اول از زحمات قبل از خود گفتند و جوانان را به تلاش افزون توصیه نمودند و این مجموعه تاریحخ ۱۰۰ ورزش استان است و امیدواریم در آینده این مجموعه توسط متخصصین و محققین تکمیل شود.
صنعتی عنوان کرد: هدف اهالی ورزش پوشش داده شوند و هیچ ملاحظه کاری انجام نشود و وقتی تعدادی محدود همراهی نکردند تخریب را در دستور کار قرار دادند.
وی اظهار کرد: ۷۰۵ نفر از پیشکسوتان و ورزشکاران در ۴۹ رشته ورزشی همکاری خوبی در تألیف این کتاب داشتند.
وی اضافه کرد: بعد از رونمایی از این کتاب که عنوان آن جلد اول گذاشته شده و شروع به گام برداشتن در مسیر چاپ جلد دوم می‌کنیم تا بتوانیم از تاریخ ورزش کرمان در کشور صحبت کنیم.
صنعتی عنوان کرد: مقدمه کتاب را استاد نیک‌نفس نوشتند که از پیشکسوتان فوتبال نیز هستند؛ جلد اول این کتاب در  ۱۱۴۰ نگاشته شده که بخش اول آن به ورزش زورخانه و بخش‌های بعدی به ورزش‌های فوتبال، والیبال، بستکبال و کشتی اشاره شده است.
وی ادامه داد: فصول آخر این کتاب به ورزش‌های مدرن مثل گلف، هاکی و سایر ورزش‌های مدرن پرداخته شده است؛ فصلی هم به تقدیر از مدیران ورزشی از زمان تاسیس اداره ورزش و جوانان و نام ورزشی‌نویسان اختصاص داده شده است.
صنعتی افزود:  کتاب برمبنای خاطره‌نویسی و در واقع خودنگاری نوشته شده است.
وی با بیان اینکه از بانوان پیشکسوت ورزش کرمان نیز در این کتاب یاد شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه در این کتاب بیشتر به پیشکسوتان حوزه ورزش اشاره شده است عزیزان نوجوان و جوان در این کتاب سهمی ندارند.
صنعتی تصریح کرد: کپی مدارک مصاحبه‌شوندگان این کتاب هم پیوست شده و در کتاب موجود است و در رابطه با مدارکی که شبهه داشتیم تأییدیه‌ای از رؤسای هیئت مرتبط می‌گرفتیم.
صنعتی اظهارکرد: هشت نفر از مصاحبه شوندگان این کتاب بالای هشتاد سال دارند که در روز جشن از کسانی که امکان حضور فیزیکی داشته باشند تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی تأکید کرد: یک نسخه از این کتاب به تمامی کسانی که اسمشان در کتاب هست هدیه داده می‌شود.
صنعتی با بیان اینکه مراسمی برای رونمایی از این کتاب در برگزار می‌شود گفت: به جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامت پیشکسوتان ورزشی پوشش این مراسم به صورت مجازی است و حاج محمدرضا طالقانی از پهلوانان بزرگ کشور در این مراسم حضور دارند.
انتهای پیام




کتاب "صدسال ورزش کرمان" رونمایی شد

منبع: ایـسنا
? کتاب "صدسال ورزش کرمان" رونمایی شد