کاهش بارندگی‌های امسال بر روند تولید علوفه در جنوب کرمان تاثیر گذاشت

رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: بدلیل کاهش بارندگی در سال جاری تولید علوفه در سطح مراتع جنوب کرمان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. به گزارش “فت فتو” رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست […]

رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: بدلیل کاهش بارندگی در سال جاری تولید علوفه در سطح مراتع جنوب کرمان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش “فت فتو” رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از مراتع افزود: اداره کل منابع طبیعی در راستای مقابله با خشکسالی، حفظ مراتع، مدیریت چرا و مدیریت هرزآب ها اقدامات قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی و اجرای پروژه های اصلاحی و احیایی و عملیات های بیولوژیک و بیومکانیک برای جلوگیری از هدر رفت آب و تقویت پوشش گیاهی می توان از این بحران عبور کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به تغییرات اقلیمی در منطقه خاطرنشان کرد: با همکاری دامداران و عشایر در تهیه و احاله طرح های مرتعداری می توان شیوه نوین حفظ، احیا و بهره برداری اصولی از مراتع را اعمال و پایداری نسبی با وجود تغییرات اقلیمی را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و نهصد و چهل یک هزار هکتار مرتع در جنوب کرمان وجود دارد، تصریح کرد: به همین دلیل به منظور بهره‌برداری اصولی و بهینه از مراتع و غنی شدن پوشش آن‌ها، حفظ گونه‌های موجود و تغذیه مناسب دام‌ ها بایستی دامداران با رعایت تقویم کوچ که از ۲٠ مرداد ماه آغاز می شود در این امر همکاری لازم را با مجموعه منابع طبیعی داشته باشند.

سنجری خواستار همکاری مردم در این زمینه شد و اذعان داشت: کد امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵٠۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در زمینه چرای غیر مجاز دام است.

انتهای پیام/امیر



منبع:آرمان
? کاهش بارندگی‌های امسال بر روند تولید علوفه در جنوب کرمان تاثیر گذاشت