تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و بیش از ۲۰ هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و ۱۰۰ مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند. وی […]

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و بیش از ۲۰ هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و ۱۰۰ مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/۵۱۱/




تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

منبع: تسنــیم
? تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند