ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش گروه سیاست نذیر کرمان، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد. وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشور‌ها […]

به گزارش گروه سیاست نذیر کرمان، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشور‌ها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: برای تحقق این برنامه (بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای) سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به عنوان عاملیت پیش برنده، پیش بینی شده است. از موسساتی که امکان سرمایه گذاری در این زمینه داشته باشند، استقبال می‌کنیم.

اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به لزوم توسعه منابع انسانی برای تحقق برنامه‌های هسته‌ای کشور گفت: نکته دیگر این است که در گسترش فعالیت‌های هسته‌ای توسعه منابع انسانی صورت خواهد گرفت. به یاری خدا، حداکثر تا دو ماه آینده، اولین مرکز آموزشی بین المللی علوم و فنون هسته‌ای را در اصفهان افتتاح خواهیم کرد و این مرکز را به قطب نیروی انسانی برنامه‌های حال و آینده هسته‌ای کشور تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در چارچوب ان پی تی و پادمان، جزء راهبرد‌های نظام قرار دارد. شهادت گزارش‌های آژانس نشان می‌دهد که ظرفیت صنعت هسته‌ای ایران، نسبت به ظرفیت صنعت هسته‌ای و تعداد تاسیسات هسته‌ای در جهان سه درصد است. با این حال در سال ٢٠٢٣ نظارتی که آژانس از تاسیسات ایران انجام داده، ٢٢ درصد کل نظارتی است که از سایر کشور‌ها انجام داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امیدواریم آژانس به عنوان یک نهاد مستقل و به دور از فشار‌های سیاسی، بتواند نقش خود را ایفا کند؛ به طوری همه کشور‌ها بتوانند به صورت عادلانه از علوم و فنون هسته‌ای بهره ببرند.

انتهای پیام/




ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد