پیش‌بینی برداشت ۳۰ تن زرشک از مزارع زرند

فرماندار زرند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ تن زرشک از ۲۰ هکتار باغ بارور در این شهرستان برداشت شود. به گزارش نذیر کرمان از زرند، سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشت زرشک به‌واسطه نیاز کم به آب صرفه اقتصادی خوبی که دارد و کشاورزان مناطق کوهستانی […]


فرماندار زرند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ تن زرشک از ۲۰ هکتار باغ بارور در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش نذیر کرمان از زرند، سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشت زرشک به‌واسطه نیاز کم به آب صرفه اقتصادی خوبی که دارد و کشاورزان مناطق کوهستانی اقدام به کشت زرشک کردند. 

فرماندار زرند بیشترین سطح زیر کشت محصول زرشک را در مناطق دشتخاک و سربنان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ تن زرشک  از ۲۰ هکتار باغ بارور در این شهرستان برداشت شود.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند هم با بیان اینکه در سنوات گذشته کشاورزان مناطق کوهستانی اقدام به کشت گندم و جو و دیگر محصولات پر آب کرده بودند که به علت خشکسالی‌های پی‌درپی و افت آب‌های زیرزمینی . با راهنمایی‌های کارشناسان جاد کشاورزی به کشت محصولات کم آب از قبیل زرشک و زعفران و… روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان زرند رتبه اول تولید زرشک و زعفران در استان کرمان را به‌دست آورده است 

محمدی یادآور شد: برداشت محصول زرشک دو هفته ادامه دارد

حسین نخعی کشاورز این منطقه نیز اظهار داشت: در سال‌های گذشته در اراضی کشاورزی روستای گاشکو، گندم و جو و سیب زمینی کشت می‌کردیم که با توجه به خشکسالی و کمبود شدید بارندگی،. با بهره‌گیری از کلاس‌های آموزشی جهاد کشاورزی مقداری از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت زرشک اختصاص دادم و خوشبختانه هم نیاز آبی کمی دارد و درآمد خوبی هم عایدم شده است.

وی ادامه داد: در کنار آن زعفران و گل محمدی و گیاه کینوا را کشت کردم که تمام این محصولات نتیجه راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی بوده که هم درآمد بیشتری عایدم ‌شده و هم آب بسیار کمتری نسبت به گذشته مصرف می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





پیش‌بینی برداشت ۳۰ تن زرشک از مزارع زرند

منبع: فــارس
? پیش‌بینی برداشت ۳۰ تن زرشک از مزارع زرند