پرداخت ۱۱۳ میلیارد تسهیلات به طرح‌های پشتیبان صنایع‌دستی کرمان و اشتغال ۳۰۰ نفری

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از تصویب اعطای ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۸ طرح پشتیبان صنایع‌دستی در این استان خبر داد. «فریدون فعالی» امروز ۲۹ آبان ماه در این رابطه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌ها و لزوم حمایت از هنرمندان شاغل در […]

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از تصویب اعطای ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۸ طرح پشتیبان صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

«فریدون فعالی» امروز ۲۹ آبان ماه در این رابطه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌ها و لزوم حمایت از هنرمندان شاغل در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در دستورکار میراث فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: رویکرد معاونت صنایع‌دستی در حوزه مشاغل خانگی حمایت از افراد پشتیبان به منظور ارتقاء سطح توانمندی هنرمندان صنایع‌دستی است.

فعالی بیان کرد: باید نگاه کلان در حوزه‌های مختلف تجارت، تولید و آموزش صنایع‌دستی در دستورکار قرار بگیرد که حضور و حمایت از طرح‌های پشتیبان یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از تصویب اعطای ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۸ طرح پشتیبان صنایع‌دستی در استان خبر داد و اظهار کرد: این ۱۸طرح شامل تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تولیدات چرم، پته‌دوزی، ابریشم‌دوزی، صحافی سنتی، گلیم شیریکی‌پیچ، زیورآلات سنتی و … می‌شود که برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار هنرمند چیره‌دست کرمانی در ۱۰۰ رشته و زیر ‌رشته صنایع‌دستی فعال هستند.

انتهای پیام




پرداخت ۱۱۳ میلیارد تسهیلات به طرح‌های پشتیبان صنایع‌دستی کرمان و اشتغال ۳۰۰ نفری

منبع:ایـسنا
? پرداخت ۱۱۳ میلیارد تسهیلات به طرح‌های پشتیبان صنایع‌دستی کرمان و اشتغال ۳۰۰ نفری