پدیده چاله جمعیتی جامعه را تهدید می‌کند

کرمان – مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: جامعه امروز در خطر پدیده چاله جمعیتی قرار گرفته است. به گزارش فت فتو، کارگاه آموزشی نسل حسینی و بررسی ظرفیت‌های تبلیغی در حل مسئله جمعیت ویژه مبلغین و فعالان فرهنگی و فرهیختگان کرمان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات کرمان برگزار شد. حجت الاسلام غلامحسین […]

کرمان – مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: جامعه امروز در خطر پدیده چاله جمعیتی قرار گرفته است.

به گزارش فت فتو، کارگاه آموزشی نسل حسینی و بررسی ظرفیت‌های تبلیغی در حل مسئله جمعیت ویژه مبلغین و فعالان فرهنگی و فرهیختگان کرمان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این کارگاه آموزشی نسل حسینی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده کشور ما در معرض خطر بزرگی قرار گرفته و آن چاله جمعیتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: بر اساس این امر و برای تأمین امنیت کشور و آینده جامعه و دغدغه‌های رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی درکرمان دوره آموزشی تربیتی نسل حسینی را طراحی و اجرا کرده که دوره کارگاهی آموزشی دو روزه برای تربیت مربی نسل حسینی است.

وی بیان کرد: این کارگاه آموزشی با موضوع اهمیت جمعیت، دلایل تاریخی کاهش جمعیت، چرایی پرداختن به مبحث افزایش جمعیت و راهکارهای تقویت عمومی برای پرداختن به این مسئله و پاسخ به شبهات مطرح شده در این زمینه است.

حجت الاسلام وافی در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ مسئولی در کشور پاسخگوی موضوع جمعیت نیست، گفت: اصلاح سبک زندگی، مهمترین مؤلفه است و موضوع اقتصادی به تنهایی کافی نیست.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: عامل اصلی خوشبختی در زندگی مادیات نیست بلکه شناخت حد و حدود حقوقی و اخلاقی، فداکاری و امانتداری زوجین است.

وی افزود: بسیاری از افراد ثروتمند دیرتر ازدواج می‌کنند و فرزند کمتری هم می‌آورند.

حجت الاسلام وافی با اشاره به آسیب پذیری کشور از نظر جمعیت و تحول در جغرافیای مذهبی گفت: اگر عاشق اهل بیت هستیم باید از نظر کمیت نیز پیرو آن باشیم.

وی با بیان این مطلب که حوزه‌های مختلف باید مشوق‌های فرزندآوری داشته باشند، گفت: اگر دید عمیقی به مسائل جامعه داشته باشیم، فرهنگسازی هم صورت می‌گیرد.

وی ناباروری و نازایی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: برای افزایش جمعیت و ترویج فرهنگ ازدواج باید برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام وافی نیز در این جلسه به کاهش رشد جمعیتی اشاره کرد و افزود: کاهش رشد جمعیتی در استان کرمان از رشد جمعیتی کشور پیروی کرده است.

گفتنی است در این جلسه از همسر شهید محمد مؤمنی دارای ۱۱ فرزند در این جلسه تجلیل شد.

کد خبر ۵۲۹۵۴۲۷




پدیده چاله جمعیتی جامعه را تهدید می‌کند

منبع:مــهر
? پدیده چاله جمعیتی جامعه را تهدید می‌کند