پایان دردسر؛ بخشودگی‌ جرایم‌ بیمه‌ای بیش از ۳۰ هزار کارفرما

براساس آخرین گزارشات و با توجه به محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌های اجرایی و کارفرمایانی، تنها ۳۰ هزار کارفرما مشمول بخشودگی می‌شوند. به گزارش  سرویس اقتصادی نذیر کرمان به نقل از  راه دانا؛ طرح بخشش جرایم بیمه‌ای کارفرمایان با تاکید بر حفظ اشتغال کارگاه‌های اجرایی و کارفرمایان از اول خرداد آغاز شد تا کارفرمایان برای مدت یک […]

براساس آخرین گزارشات و با توجه به محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌های اجرایی و کارفرمایانی، تنها ۳۰ هزار کارفرما مشمول بخشودگی می‌شوند.

به گزارش  سرویس اقتصادی نذیر کرمان به نقل از  راه دانا؛ طرح بخشش جرایم بیمه‌ای کارفرمایان با تاکید بر حفظ اشتغال کارگاه‌های اجرایی و کارفرمایان از اول خرداد آغاز شد تا کارفرمایان برای مدت یک سال از زمان پرداخت قسطی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه کنند.

همچنین کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط از بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند.

کارفرمایان متقاضی می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت یا روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند؛ در صورتی‌ که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود و در صورتی ‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند، از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و اگر تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند؛ به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.

بخشودگی‌ جرایم‌ بیمه‌ای  بیش از ۳۰هزار کارفرما 

 براساس آخرین گزارش‌ها، اکنون بیش از ۶۰ هزار کارفرما درخواست استفاده از بخشودگی‌ جرایم‌ بیمه‌ای را داشته‌اند که باتوجه به هدف این طرح مبنی بر رونق تولید و اشتغال، تنها بیش از ۳۰هزار کارفرما مشمول بخشودگی می‌شوند، چرا که تعدادی از این کارفرمایان، شرایط مقرر در این ضابطه را نداشته‌اند.

این کارفرمایان در صورت پرداخت به موقع اقساط مربوطه می‌توانند از بخشودگی جرایم بیمه‌ای هم (به نسبت تعداد اقساط) بهره‌مند شوند. کارفرمایان متقاضی استفاده از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir (در نهایت تا سی و یکم مرداد امسال) ثبت کنند.

بعد از توافق با شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه پرداخت اقساطی بدهی بیمه‌ای، چنانچه هریک از اقساط بدهی‌های تقسیط شده در سررسید مقرر پرداخت نشود؛ بدهی تبدیل به حال شده و جرایم متعلقه، نسبت به مانده بدهی مطالبه و مجددا قابل تقسیط نخواهد بود؛ بنابراین کارفرمایان با توجه به شرایط مالی خود، تعداد اقساط را به نحوی انتخاب کنند که بتوانند همه اقساط بدهی را در موعد مقرر پرداخت کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی




پایان دردسر؛ بخشودگی‌ جرایم‌ بیمه‌ای بیش از ۳۰ هزار کارفرما

منبع:آرمـان
? پایان دردسر؛ بخشودگی‌ جرایم‌ بیمه‌ای بیش از ۳۰ هزار کارفرما