پاسخ دندان‌شکن مردم جهان به حمله تروریستی اسرائیل در روز قدس

احمد دهقانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: سابقه ماجرای محوری فلسطین را باید با گذشته آن ببینیم؛ گذشته‌ای که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی آغاز شد و اقدام منفعلانه و به نوعی عدم اقدام مجموع کشورهای عربی در این زمینه توفیقی برای آنها نداشت و باعث شد […]

احمد دهقانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: سابقه ماجرای محوری فلسطین را باید با گذشته آن ببینیم؛ گذشته‌ای که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی آغاز شد و اقدام منفعلانه و به نوعی عدم اقدام مجموع کشورهای عربی در این زمینه توفیقی برای آنها نداشت و باعث شد که این حرکت ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه تحولی مسئله فلسطین است و از آن به بعد مفهوم و جریان مقاومت رقم می‌خورد و تا کنون ادامه دارد، گفت: عملیات طوفان الاقصی ورق را برگرداند و مسیر را به نفع جریان مقاومت به گونه‌ای تغییر داد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی تا امروز ادامه دارد و این جریان افق و مسیر حرکت را برای اسرائیل عوض کرد، خاطرنشان کرد: اسرائیل گاهی علیه مردم مظلوم غزه دست به عملیات‌های رمضانی می‌زد اما این بار به معنای دقیق کلمه به سیم آخر زده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل دیوانه‌وار و وحشیانه ماهیت خود را نشان داد، افزود: همه این اقدامات برای حفظ حیات نابود شدنی اسرائیل است و با این حرکات تلاش می‌کند تا حیات خود را حفظ کند و البته تا کنون توفیقی هم نداشته است.

دهقانی با اشاره به اینکه مقاومت ستودنی و مظلومانه مردم فلسطین در باریکه غزه امروز اثر ماندگار خودش را در جریان مقاومت رقم زده و امروز شعار مرگ بر اسرئیل در دنیا به یک رفتار سیاسی تبدیل شده است، ادامه داد: امروز حضور در اجتماعات ضد صهیونیستی و اسرائیلی به عنوان یک رفتار سیاسی پذیرفته شده مورد توجه مردم جهان است.

کارشناس مسائل سیاسی با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس اشاره کرد و گفت: امام راحل در افق بلند خود حتماً نابودی اسرائیل و رژیم غاصب صهیونیستی را می‌دید.

وی با اشاره به رفتار تروریستی اسرائیل، بیان کرد: امروز اسرائیل ذلیلانه به جای آنکه در میدان نبرد و رودررو بتواند اثری داشته باشد بنا به سلوک سیاسی صهیونیست‌ها که سلوک بسیار کثیفی از جنس ترور است به میدان آمده و مسیر خود را این گونه جلو می‌برد.

دهقانی با اشاره به شهادت سردار زاهدی و یاران شهیدش که مستشاران قانونی ما در کشور سوریه بودند با حمله موشکی در ساختمان کنسولگری ایران، گفت: این رفتار در ادبیات روابط دیپلماتیک بین الملل محکوم و خلاف روابط و مقررات بین المللی است.

وی با بیان اینکه این اقدامات بدون تردید نشان زوال و ضعف صهیونیست‌ها است، افزود: مردم سراسر جهان در روز قدس پاسخ دندان‌شکنی به این رفتار خواهند داد و محکومیت این اقدامات را با عنصر مکمل اجتماعی آن را رقم خواهند زد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حضور مردم در روز قدس در دنیا دیده و تحلیل کیفی از حضور مردم انجام می‌شود، گفت: حضور مردم ما در راهپیمایی روز قدس مکمل شهادت و جهاد حاج قاسم و سردار زاهدی و سرداران شهید جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/۵۱۱/




پاسخ دندان‌شکن مردم جهان به حمله تروریستی اسرائیل در روز قدس

منبع: تسنــیم
? پاسخ دندان‌شکن مردم جهان به حمله تروریستی اسرائیل در روز قدس