ویژه برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های مساجد کرمان تشریح شد

کرمان – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان کرمان را اعلام کرد. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح یکشنبه در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه در جامعه با موضوعات و مناسبت‌های مختلفی […]

کرمان – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان کرمان را اعلام کرد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح یکشنبه در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه در جامعه با موضوعات و مناسبت‌های مختلفی روبرو هستیم و یکی از این موضوعات، مبحث کتاب و کتابخوانی است، افزود: این موضوع بسیار مهم است که باید به درستی بررسی، تببین و ترویج شود.

وی با بیان این مطلب که دانایی سهم بسزایی در رفع مسائل جامعه دارد، بیان داشت: آسایش از طریق تأمین زیرساخت‌های مادی و آرامش از مجرای دانایی و آگاهی به دست می‌آید لذا هیچ پیشرفت مادی بدون توجه به فرهنگ و دانایی اتفاق نمی‌افتد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توصیه‌های زیادی به مطالعه کتاب و کتابخوانی کرده‌اند، اظهار کرد: معظم له علاوه بر مطالعه کتاب، تاکید بر تولید مخاطب نیز دارند که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان این مطلب که مطالعه یک فرآیند فعال ذهنی است که موجب افزایش اعتماد به نفس، انضباط فردی، خلاقیت، افزایش قوه استدلال و کاهش اشتباهات می‌شود، عنوان کرد: یکی از مزیت‌های کانون‌های مساجد توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی است از طرف دیگر کانون‌های دارای دو نوع کتابخانه باز و مخرن دار هستند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه در کانون‌های مساجد رویدادهای مختلف فرهنگی با محوریت کتاب طرح ریزی شده است، اظهار داشت: یکی از این رویدادها، «شنبه های کتاب» است که هر هفته در روز شنبه یک کتاب توسط امام جماعت کتاب معرفی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح «صدای کتاب» در کانون‌های مساجد، بیان داشت: هدف از برگزاری این طرح، ترویح فرهنگ مطالعه و تولید کتاب صوتی است از طرف دیگر در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی همچون مسابقات کتابخوانی، فهرست نویسی کتاب، ثبت و بروزرسانی کتابخانه ها، نشست کتابخوانی و نقد کتاب با حضور نویسنده برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان ادامه داد: انتشار پوستر، عکس و فیلم از شنبه‌های کتاب در فضای مجازی، جمع آوری کتاب‌ها از مساجد و منازل برای تبدیل به کتاب‌های نو، تکریم از افراد پیشکسوت در حوزه کتابخوانی، برپایی ایستگاه دانایی و نمایشگاه کتاب در مساجد، بازدید از کتابخانه ها از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

وی ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های هفته کتاب می‌توان به برنامه دورهمی با یار قدیمی با معرفی و خوانش کتاب توسط اعضای خانواده و انتشار در فضای مجازی، برگزاری طرح کتاب و هنر، جشنواره قاصدک‌های داستان، گرده همایی و نشست با کتابداران استان اشاره کرد.

حجت الاسلام گرجی با بیان این مطلب که کانون‌های مساجد استان کرمان دارای ۶۸ کتابخانه مخرن دار و ۳۷۰ کتابخانه باز است، تصریح کرد: برنامه‌های هفته کتاب از روز دوشنبه ۲۴ آبان آغاز می‌شود و تا یکم آذر ادامه دارد.

کد خبر ۵۳۵۱۲۶۴




ویژه برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های مساجد کرمان تشریح شد

منبع:مــهر
? ویژه برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های مساجد کرمان تشریح شد