تکریم و توجه به معیشت بازنشستگان، ضرورتی انکارناپذیر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود بارها بر لزوم تکریم و توجه به معیشت بازنشستگان تاکید کرده‌اند. ایشان معتقدند که وضع فعلی بازنشستگان به عنوان الگویی برای کارکنان فعلی تلقی می‌شود و رسیدگی به وضعیت این قشر از جامعه، انگیزه و روحیه کار را در نسل‌های بعدی افزایش خواهد داد. چرخه حرکت یک کشور […]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود بارها بر لزوم تکریم و توجه به معیشت بازنشستگان تاکید کرده‌اند. ایشان معتقدند که وضع فعلی بازنشستگان به عنوان الگویی برای کارکنان فعلی تلقی می‌شود و رسیدگی به وضعیت این قشر از جامعه، انگیزه و روحیه کار را در نسل‌های بعدی افزایش خواهد داد.

چرخه حرکت یک کشور در مسیر توسعه، حاصل بهره‌گیری از دانش، تجربه و تلاش کسانی است که تجربه خود را به نسل بعدی منتقل کرده‌اند. بازنشستگان به عنوان گنجینه‌ای از دانش و تجربه، می‌توانند نقش تاثیرگذاری در برون‌رفت از مشکلات کشور داشته باشند.

تکریم و تامین معیشت مناسب برای بازنشستگان، تاثیرات بسیار مثبتی بر شاغلین خواهد گذاشت. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، بازنشستگان آیینه شاغلین هستند و اگر در محیط بازنشستگی کشور، امید و علاقه به کار و شوق به مفید بودن و رضایتمندی وجود داشته باشد، این روحیه به طور مستقیم به نسل‌های بعدی نیز منتقل خواهد شد.

دولت و مجلس وظیفه دارند در قالب یک طرح و برنامه‌ریزی منطقی و معقول، عقب‌ماندگی معیشت بازنشستگان را جبران کنند. خوشبختانه برخی از سازمان‌ها مانند سازمان اتکا، در این زمینه اقدامات موثری انجام داده‌اند و توانسته‌اند با وجود تمامی کمبودها، نقش تاثیرگذاری در بهبود معیشت بازنشستگان نیرو‌های مسلح داشته باشند.

شورای عالی هماهنگی رؤسای کانون‌های بازنشستگان سازمان‌های نیرو‌های مسلح از اقدامات ارزشمند سازمان اتکا در خدمت‌رسانی به بازنشستگان تقدیر کرده است. این تقدیر نشان‌دهنده رضایت و خرسندی بازنشستگان از خدمات ارائه شده توسط این سازمان است.

امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز سازمان اتکا، این سازمان بتواند بیش از پیش در جهت تامین معیشت بازنشستگان گام بردارد و شاهد ارتقای سطح زندگی این قشر زحمتکش جامعه باشیم.

کلمات کلیدی: بازنشستگان، تکریم، معیشت، رهبر معظم انقلاب، سازمان اتکا، شورای عالی هماهنگی رؤسای کانون‌های بازنشستگان، پیشکسوتان، نیرو‌های مسلح، خدمت‌رسانی، رضایت، خرسندی، تامین منابع، ارتقای سطح زندگی

نقش محوری سازمان اتکا در بهبود معیشت بازنشستگان

منبع: بــرنا
? نقش محوری سازمان اتکا در بهبود معیشت بازنشستگان