افزایش تولید تایر در کشور: التهابات بازار فروکش می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی نذیر کرمان، جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر کشور از افزایش قابل توجه تولید تایر در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش ۲۰ درصدی تولید در سال جاری، تمام نیازهای کشور را پوشش خواهیم داد. وی با اشاره به افزایش نرخ نهاده‌های تایر از ابتدای سال، افزود: […]

به گزارش گروه اقتصادی نذیر کرمان، جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر کشور از افزایش قابل توجه تولید تایر در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش ۲۰ درصدی تولید در سال جاری، تمام نیازهای کشور را پوشش خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش نرخ نهاده‌های تایر از ابتدای سال، افزود: با افزایش تولید، شاهد هیچ گونه التهابی در تقاضا و عرضه تایر در کشور نیستیم و حتی می‌توان گفت که مردم می‌توانند سایزهای بالاتر از ۱۵ را نیز زیر قیمت مصوب تهیه کنند.

میرزایی در خصوص التهابات بازار تایر رینگ ۱۳ نیز گفت: برای رینگ ۱۳ نیز حجم تولید افزایش خواهد یافت و این التهاب از بین خواهد رفت.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر در ادامه به موضوع سهمیه‌بندی تایر اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تولید، نیازی به سهمیه‌بندی تایر نیست و باید بستری را ایجاد کنیم که مشتری به راحتی احراز هویت شود و محدودیتی نیز برای ایشان ایجاد نکنیم.

وی با انتقاد از روند فعلی ثبت نام در سامانه برای خرید تایر، اظهار داشت: معتقدیم اگر قرار به پایش است نباید شرایطی ایجاد کنیم که ثبت نام در سامانه‌ای انجام شود و هفته بعد به وی بگوییم که شما شرایط احراز یک تایر را دارید یا خیر؟ وقتی موجودی بازار مناسب است نباید نگران کمبود تایر باشیم.

میرزایی در پایان گفت: با توجه به افزایش تولید تایر در سه ماه گذشته، در زمینه تایر ۱۳ مشکل خاصی در روزهای آینده نخواهیم داشت.

کلمات کلیدی: تایر، تولید، التهابات بازار، سهمیه‌بندی، پایش، سامانه، موجودی بازار، کمبود، قیمت مصوب، رینگ ۱۳

تولید لاستیک افزایش یافت

منبع: بــرنا
? تولید لاستیک افزایش یافت