هیات صلح رسانه در ارشاد کرمان آغاز به‌کار کرد

دفتر هیات صلح رسانه در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با حضور رئیس‌‌ کل دادگستری استان و معاون شوراهای حل اختلاف افتتاح شد. به گزارش فت فتو از کرمان، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان امروز در مراسم افتتاح دفتر صلح رسانه با تاکید بر اینکه تعمیم فرهنگ صلح در جامعه بسیار ضروری است، […]


دفتر هیات صلح رسانه در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با حضور رئیس‌‌ کل دادگستری استان و معاون شوراهای حل اختلاف افتتاح شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان امروز در مراسم افتتاح دفتر صلح رسانه با تاکید بر اینکه تعمیم فرهنگ صلح در جامعه بسیار ضروری است، اظهار داشت: با راه‌اندازی هیات صلح رسانه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدم خوبی برای این هدف برداشتیم، به این امید که برکاتش شامل جامعه شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، فرهنگ صلح را آموزه اسلامی خواند و با تاکید بر اینکه توصیه اول اسلام برای رفع اختلاف، سازش است، گفت: نزاع امری طبیعی است، زمانی که فقط یک خانواده در زمین وجود داشت نزاع ایجاد شد پس این اقتضای طبیعت انسان است.

وی عنوان کرد: نباید بگذاریم نزاع صورت بگیرد اما اگر شکل گرفت، خدا تکلیف به صلح کرده است، در فرمایش نبی اکرم(ع) هم تاکید بر صلح موج می‌زند، فرهنگ ائمه اطهار هم بر مبنای صلح بود.

وی شوراهای حل اختلاف را نعمتی بزرگ خواند و ابزار داشت: ۲۰ سال از تشکیل شوراهای حل اختلاف می‌گذرد، نعمتی بزرگ که سالانه میلیون‌ها پرونده را حل‌وفصل می‌کند که در سند تحول قوه قضاییه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان از جذب افراد متنفذ در ستاد صبر سخن به میان آورد و عنوان کرد: بسیاری از افراد متنفذ چون شرایط شورا را ندارند لذا ستاد صبر می‌تواند خاستگاه مناسبی برای فعالیت آنها باشد.

وی با بیان اینکه ۳۷ هیات صلح در استان داریم و برای ۲۵۹ صلح‌یار استان ابلاغ صادر کرده‌ایم، تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در بسیاری از مراکز، هیات‌های صلح‌یاری تشکیل شده است، بسیاری از صنوف هم برای تشکیل هیات‌های صلح اعلام آمادگی کردند.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه اعضای ارشاد توان رفع اختلاف را دارند، گفت: هیات صلح رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز کار خود را آغاز می‌کنند، پیش از این نیز مجموعه‌های مشابهی در اتاق بازرگانی و مطبوعات داشته‌ایم.

پایان پیام ۸۰۰۶۵/ب





هیات صلح رسانه در ارشاد کرمان آغاز به‌کار کرد

منبع: فــارس
? هیات صلح رسانه در ارشاد کرمان آغاز به‌کار کرد