نورپردازی باغ شاهزاده ماهان با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومانی صورت گرفت

فاز اول نورپردازی باغ تاریخی شاهزاده ماهان و ارگ بم با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولین افتتاح شد. به گزارش سرویس اقتصادی فت فتو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولین چهارشنبه شب ۲۴ اسفند ماه، نورپردازی باغ تاریخی شاهزاده […]

فاز اول نورپردازی باغ تاریخی شاهزاده ماهان و ارگ بم با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش سرویس اقتصادی فت فتو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولین چهارشنبه شب ۲۴ اسفند ماه، نورپردازی باغ تاریخی شاهزاده ماهان و ارگ بم افتتاح شد.

استاندار کرمان در حاشیه این افتتاحیه عنوان کرد: نورپردازی باغ شاهزاده ماهان با تلاش میراث فرهنگی افتتاح شد که به نوع خود یک کار با کیفیت است.

وی اظهار داشت: علاوه بر باغ شاهزاده ماهان، ارگ قدیم بم نیز نورپردازی خوبی شده و انتظار داریم که تمام حوزه‌های گردشگری استان ساماندهی و موجب رونق استان شوند.

فداکار با بیان این مطلب که مجموعه‌های دیدنی و ۷ اثر ثبت جهانی در استان وجود دارد که می‌توانند پذیرای مهمانان نوروزی باشند، خاطرنشان کرد: منطقه تاریخی کنار صندل جیرفت یک ظرفیت بسیار بزرگ و خفته‌ای است که یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر برای آن در نظر گرفته شده که به محض تخصیص، کاوش آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است، فاز اول نورپردازی باغ شاهزاده ماهان با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان افتتاح و اصلاح زیرساخت برق آن به طور کامل انجام شده است.

همچنین فاز دوم نورپردازی باغ شاهزاده ماهان، شامل راهرو دو طرف و فضای بیرون از سال آينده با اعتبار ۶ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

اماکن گردشگری کرمان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

در ادامه نورپردازی ارگ قدیم بم با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولین نیز  افتتاح شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در حاشیه این مراسم گفت: نورپردازی ارگ قدیم بم یک حرکت خوب و قابل تحسین است که جا دارد از همکاران میراث فرهنگی تقدیر و تشکر کنم. وی افزود: با توجه به مرمت و نورپردازی انجام شده در ارگ قدیم بم، افرادی که در گذشته از این ارگ تاریخی بازدید داشته‌اند و افرادی که تاکنون حضور پیدا نکرده‌اند، بازدید از این اثر تاریخی ثبت جهانی را از دست ندهند.

استاندار کرمان ضمن دعوت از هموطنان در ایام نوروز جهت سفر به استان کرمان خاطرنشان کرد: مکان‌های تفریحی و گردشگری استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.

شایان ذکر است، در مجموع ۹ پروژه در سال جاری در ارگ بم با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شده که یک پروژه آن مربوط به نورپردازی ارگ قدیم با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

انتهای خبر/ طهماسبی




نورپردازی باغ شاهزاده ماهان با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومانی صورت گرفت

منبع:آرمـان
? نورپردازی باغ شاهزاده ماهان با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومانی صورت گرفت