نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان: جهاددانشگاهی از مصادیق راهبرد جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجموعه جهاددانشگاهی مصداقی از مصادیق قاعده راهبردی جامعه‌ساز و تمدن‌ساز است زیرا دالان و گذرگاه خیررسانی به شهر، استان و کشور خود و بلکه به جهان بشریت است. حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی امروز ۱۸ مرداد ماه با حضور در جهاددانشگاهی استان کرمان و خبرگزاری نذیر کرمان، […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجموعه جهاددانشگاهی مصداقی از مصادیق قاعده راهبردی جامعه‌ساز و تمدن‌ساز است زیرا دالان و گذرگاه خیررسانی به شهر، استان و کشور خود و بلکه به جهان بشریت است.

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی امروز ۱۸ مرداد ماه با حضور در جهاددانشگاهی استان کرمان و خبرگزاری نذیر کرمان، چهل و سومین سال تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار را تبریک گفت.

وی اظهار کرد: همکاران جهاددانشگاهی در خدمت دانش و فناوری و از جلوداران جهاد علمی هستند و امیدواریم خداوند توفیق بدهد توانایی و عمر ما در راستای ارتقاء همه حانبه کشور و اسلام صرف شود.

علیمرادی با اشاره به روایتی از  امام سجاد علیه السلام که فرمودند «خداوندا برایم مقرر کن در این دنیا منشاء خیر برای بشریت باشم» ، تصریح کرد: این فهم و درک در زندگی انسان خیلی اثرگذار است و نخستین اثرش این است که فرد دچار غرور نمی‌شود و اینکه خیر را از خدا می‌داند لذا انسان از خودش عبور می‌کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از بدبختی‌های بشر در تاریخ، افتادن در دام خودِ شخصی، خانوادگی، جناحی و حزبی بوده و غرب با همه پیشرفت‌های مادی که پیدا کرده، چون گرفتار خودخواهیست، همه را برای منافع خودش می‌خواهد.

وی با بیان اینکه اگر پیشرفت همراه با بینش صحیح به عالم نباشد، ممکن است به عالم شر برساند.

علیمرادی بیان کرد: انقلاب اسلامی چون بر مبنای بینش درست بوده، نگفت عایدات انقلاب مخصوص ملت ایران است، این نهضت، انقلابی است که پرتو نور آن باید همه بشریت را در برگیرد مانند نهضت امام حسین و پیامبر علیهم السلام.

وی با اشاره به اینکه نباید ارزش کارها را با منت خراب کنیم، افزود: انبیاء در قبال رسالت خود هیچ منتی نداشته‌اند و در راستای توحید و اراده الهی عمل کرده‌اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان اینکه انسان‌های دانشمند و با حکمت نیز هیچگاه مزدخواهی ندارند و البته وظیفه همه هست قدر بدانند، افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی مصداقی از مصادیق این قاعده راهبردی جامعه ساز و تمدن ساز است زیرا دالان و گذرگاه خیررسانی به شهر، استان و کشور خود و بلکه به جهان بشریت است.
وی اظهار کرد: ما در چنین مکتب و طرح متعالی انسان ساز و تاریخ ساز زندگی می‌کنیم که به برکت انقلاب اسلامی بوده و تحول راهبردی حیات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

علیمرادی با اشاره به دلایل دشمنی بدخواهان با نظام اسلامی عنوان کرد: آنها می‌دانند ملت ایران خود را در حرکت عظیمی قرار داده که اگر جلویش گرفته نشود، تمدنی رقم می‌زنند که بساط همه تمدن‌های با مبنای غیرالهی را در دنیا کنار می‌زند.

وی با اشاره به اینکه نباید از ارزش‌های بلند تعالی آفرین غافل شویم، در ادامه خطاب به کارکنان جهاد دانشگاهی و خبرنگاران بیان کرد: خداوند شما را واسطه خیر علمی و فناوری برای استان، کشور و دنیا قرار داده و باید قدر این شأن را بدانید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان اظهار کرد: ریشه همه خیرات، علم است که میوه آن آرامش جسمی، معنوی، آسایش و احساس رضایت است و شما در چنین جایگاهی قرار دارید.

به گزارش نذیر کرمان، دکترمهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به رسالت اصلی خبرنگاران گفت: اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کند، اخبار و اطلاعاتی که در اختیار عموم گذاشته می‌شود، صحیح، دقیق، معتبر و به موقع باشد و خبرنگاران ما در مجموعه نذیر کرمان و ایکنا این مهم را مد نظر دارند.
 
وی به اهمیت باز نشر گسترده اخبار و مطالب در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت متخصصان فضای مجازی تولید محتوای فاخر است. خبرنگاران در فضای مجازی باید برنامه و خط مشی اساسی داشته باشند، همگان در همه موضوعات وارد نشوند و در هر موضوعی متخصص آن و هر فرد بر اساس سررشته‌ای که در هر زمینه‌ای دارد، ورود کند.
 
رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان همچنین با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: خوشبختانه این نهاد برخاسته از انقلاب، توانسته با ورود به مباحث مهم کارهای ارزنده‌ای در سطح کشور انجام دهد و این اقدام جز با کار جهادی و با ایمان، امید و اعتماد به جوانان این مرز و بوم میسر نبوده است.
 
دکتر بازمانده همچنین بر فعالیتهای مذهبی این نهاد به مناسبت‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری مراسم مذهبی، جشن به مناسبت اعیاد و سخنرانی و روضه خوانی در ایام شهادت از جمله برنامه‌هایی است که در این نهاد انقلابی انجام می شود علاوه بر این هر چهارشنبه سلسله نشست‌های درسهایی از نهج البلاغه، تفسیر سوره حجرات، شرح زیارت جامعه کبیره و … برگزار می‌شود.

وی در ادامه توضیحات کاملی در مورد فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان ارائه داد.

انتهای پیام




نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان: جهاددانشگاهی از مصادیق راهبرد جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است

منبع: ایـسنا
? نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان: جهاددانشگاهی از مصادیق راهبرد جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است