موکب‌ عشایر به یاد سردارسلیمانی و در پاسداشت سبک زندگی اصیل ایرانی

کرمان– فت فتو– در بین موکب‌هایی که با سازه‌های آهنی و بنر در گلزار شهدای کرمان طی ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی دایر شده‌اند، سیاه‌چادرهایی نیز با نام موکب شهدای عشایر وجود دارد که از زائران پذیرایی و سبک زندگی سردار دل‌ها را روایت می کنند. دریافت ۱۲ MB به گزارش فت فتو، از آنجا […]

کرمانفت فتو– در بین موکب‌هایی که با سازه‌های آهنی و بنر در گلزار شهدای کرمان طی ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی دایر شده‌اند، سیاه‌چادرهایی نیز با نام موکب شهدای عشایر وجود دارد که از زائران پذیرایی و سبک زندگی سردار دل‌ها را روایت می کنند.


دریافت
۱۲ MB

به گزارش فت فتو، از آنجا که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عشایرزاده بود و به عشایربودن هم افتخار می‌کرد، عشایر استان کرمان در ایام سالگرد شهادت ایشان تلاش کردند مراتب ادای احترام خود را به مقام شامخ ایشان با برپایی موکب نشان دهند.

آنطور که رییس سازمان بسیج عشایر استان کرمان می گوید عشایر چها موکب در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم در نقاط مختلف سطح شهر از جمله گلزار شهدا دایر کردند.

برخی سیاه چادرهای عشایر در میدان اول گلزار شهدا، روبه روی گنبد جبلیه شهر کرمان دایر شده بود.

سرهنگ پاسدار شهریار سیاری رییس سازمان بسیج عشایر استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار فت فتو می گوید: شهید سلیمانی عشایرزاده بود، در جلسات مختلف نیز به این موضوع اشاره و افتخار می کرد که از عشایر هستند و می گفت تمام دارایی شان از عشایر بودن است.

وی افزود: لذا عشایر استان نیز تصمیم گرفتند در کنار موکب ها چهار موکب عشایر به نام شهدای عشایر استان در سطح شهر کرمان راه اندازی کنند.

سرهنگ سیاری تاکید کرد: نیاز است ببینیم شهید سلیمانی در چه فضایی بزرگ شد، سبک زندگی ایشان چه بوده است و اوایل زندگی مبارک ایشان چگونه گذشته است.

وی گفت: نیاز داریم زندگی ایرانی- اسلامی و زندگی اصیل اسلامی را ترویج دهیم که یکی از نمادهای زندگی عشایری، پلاس و سیاه چادر است که در بین عشایر قداست و حرمت ویژه دارد.




موکب‌ عشایر به یاد سردارسلیمانی و در پاسداشت سبک زندگی اصیل ایرانی

منبع: ایرنـا
? موکب‌ عشایر به یاد سردارسلیمانی و در پاسداشت سبک زندگی اصیل ایرانی