مهارت و تخصص، مولفه‌های اشتغالزایی در حوزه فرش دستباف

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان صمت جنوب کرمان داشتن مهارت و تخصص را مهمترین مولفه در اشتغال بخش فرش دستباف دانست و بر لزوم آموزش نیروی کار ماهر تاکید کرد. مسلم مروجی فرد امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از کارگاه فرش دستباف در جیرفت با اشاره به فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان در […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان صمت جنوب کرمان داشتن مهارت و تخصص را مهمترین مولفه در اشتغال بخش فرش دستباف دانست و بر لزوم آموزش نیروی کار ماهر تاکید کرد.

مسلم مروجی فرد امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از کارگاه فرش دستباف در جیرفت با اشاره به فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان در قالب معادن، صنایع معدنی و کارخانه‌های متعدد صنعتی، اظهار کرد: متاسفانه کمبود نیروی کار ماهر، به عنوان مشکل بزرگی برای صنایع معدنی، معادن و کارخانه های صنعتی در تامین نیروی متخصص محسوب می شود.

وی افزود: سازمان صمت از یک سو با توجه به مقوله مهم تامین نیروی متخصص و ماهر موردنیاز صنایع و معادن، آموزش جوانان جویای کار و علاقه مند به کار در صنایع معدنی و معادن را از طریق ایمیدرو در دستور کار خود قرار داده و از سوی دیگر با توجه به تاکید دولت مردمی بر گسترش مشاغل خانگی، آموزش گوهر سنگ و فرش دستباف را به صورت رایگان در جنوب کرمان آغاز نموده است.

مروجی فرد با بیان اینکه این دوره های آموزش فرش با همکاری مرکز ملی فرش در دو سطح مقدماتی ویژه علاقه مندان به فرش دستباف و دوره ارتقاء مهارت قالی بافی ویژه بافندگان فرش برنامه ریزی شده، گفت: آموزش دوره ارتقاء مهارت قالی بافی ویژه بافندگان فرش دستباف دهه اول اردیبهشت ماه جاری در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار شد و دوره مقدماتی فرش دستباف در بخش مرکزی شهرستان نیز در حال برگزاری است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان از آموزش دوره‌های فرش دستباف ویژه جنوب کرمان نیز با مرکزیت شهرستان کهنوج خبر داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش اشتغال و تولید از برنامه‌های مهم است، اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی نظیر گسترش و توسعه مشاغل خانگی، آموزش و تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز صنایع معدنی و معادن، تشویق و ترغیب سرمایه گذار با حذف بروکراسی اداری و … برای افزایش رشد تولید و افزایش اشتغال که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ استفاده خواهیم  کرد.

به گزارش نذیر کرمان، امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در آستانه هفته میراث فرهنگی، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان به همراه فرماندار جیرفت از کارگاه فرش دستباف جیرفت بازدید کردند.

انتهای پیام




مهارت و تخصص، مولفه‌های اشتغالزایی در حوزه فرش دستباف

منبع: ایـسنا
? مهارت و تخصص، مولفه‌های اشتغالزایی در حوزه فرش دستباف