مشترکان پرمصرف برق منتظر قبض‌های میلیونی باشند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی صنعت برق با اشاره به صدور قبض ۵ میلیون تومانی در دوره‌های گذشته برای مشترکین پرمصرف گفت: «با افزایش تعرفه‌ها این قبوض تا ۱۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد». مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان این‌که این مشترکین به‌طور عمده در تهران، غرب مازندران و شهرستان مشهد ساکن هستند، افزود: «این اقشار […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی صنعت برق با اشاره به صدور قبض ۵ میلیون تومانی در دوره‌های گذشته برای مشترکین پرمصرف گفت: «با افزایش تعرفه‌ها این قبوض تا ۱۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد».

مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه این مشترکین بهطور عمده در تهران، غرب مازندران و شهرستان مشهد ساکن هستند، افزود: «این اقشار که ۲۰ تا ۷۰ برابر الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند دارای خانه‌های لوکس و ابنیه‌ی بزرگ هستند و از برق برای گرم کردن آب استخر‌ها و جکوزی استفاده می‌کنند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم سراسری، وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار مشترک پرمصرف برق در دوره‌های گذشته، قبوض بالای ۵ میلیون تومان دریافت کردند، بیان کرد: «با افزایش تعرفه‌های مشترکین پرمصرف و محاسبه‌ی پلکانی مصرف برق این مشترکین، این بخش با قبوضی بیش از ۱۵ میلیون تومان مواجه خواهند شد».

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه مشترکین پرمصرف باید برق بدون یارانه دریافت کنند، ادامه داد: «با توجه به رفتار قانون‌گذار که یارانه‌ی انرژی را به تدریج حذف خواهد کرد و البته مشترکین پرمصرف در اولویت آن قرار دارند تا ۳ سال آینده پرمصرف‌ها، هزینه‌ی برق را بدون یارانه پرداخت خواهند کرد».

وی با بیان اینکه قیمت برق بهطور متوسط با سوخت یارانه‌ای ۲۱۵ تومان به ازای هرکیلووات ساعت است گفت: «قیمت برق بدون سوخت یارانه‌ای حدود ۲۳۰۰ تومان خواهد بود».

رجبی‌مشهدی در خصوص قیمت تعرفه‌های جدید برق افزود: «قبوض برق مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند حدود ۲۰ هزار تومان خواهد بود، اما مشترکینی که تا ۱٫۵ برابر الگو مصرف می‌کنند به ازای هر کیلووات ساعتی که بیشتر از الگوی مصرف، برق مصرف کردند تا ۱٫۵ برابر را ۳۷۰ تومان پرداخت می‌کنند؛ تا ۲ برابر را ۴۷۰ تومان و ۲٫۵ برابر به بالا را کیلوواتی ۸۰۲ تومان پرداخت می‌کنند». /پ




مشترکان پرمصرف برق منتظر قبض‌های میلیونی باشند

منبع: خبر کرمان
?
مشترکان پرمصرف برق منتظر قبض‌های میلیونی باشند

: اخبار استان کرمان – اقتصادی