مرکز «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» در کرمان افتتاح شد

هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر مرکز جامع «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» استان کرمان امروز،۱۸ بهمن‌ماه افتتاح شد. به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، امروز ۱۸ بهمن‌ماه، با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر آموزش و پرورش، مرکز جامع «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» […]

هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر مرکز جامع «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» استان کرمان امروز،۱۸ بهمن‌ماه افتتاح شد.

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، امروز ۱۸ بهمن‌ماه، با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر آموزش و پرورش، مرکز جامع «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» استان کرمان افتتاح شد.

ابراهیم روحی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: خانواده‌ها برای ارتقای بهداشت روانی خود و مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات سریع اجتماعی و دشواری‌های سازگاری با آن، به حمایت‌های جدی نیاز دارند که این امر سبب ضرورت ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره خانواده‌ها شده است.

روحی تصریح کرد: در شرایط فعلی که ویروس کرونا باعث غیرحضوری شدن آموزش‌ها در مدارس و تبدیل محیط خانه به فضای آموزشی شده است، والدین مسئولیت سنگین تعلیم فرزندان را نیز در کنار تربیت آن‌ها برعهده ‌دارند، بنابراین خدمات مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده بیش از پیش ضروری و حائز اهمیت است.

وی افزود: در ۲۱ شهرستان و ناحیه استان کرمان بیش از ۱۲۰ نیروی مدیر و مشاور مجرب و توانمند، با هدف کمک به تعادل و استحکام خانواده به منظور مشارکت بهینه در تعلیم و تربیت فرزندان و یاری رساندن به خانواده‌های آسیب دیده و نیازمند به مشاوره، مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

روحی بیان کرد: هم اکنون در راستای اجرای برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، مرکز جامع «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» استان با هدف راهبری، کیفیت بخشی و پشتیبانی از سایر مراکز استان از جمله ارائه خدمات تکمیلی تخصصی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ارتقای توانمندی‌های مشاوران و کادر اداری و اجرایی، مدیریت و برنامه‌ریزی برای دانش‌افزایی و توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده استان وغیره راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در ۲۱ شهرستان و منطقه استان کرمان در ۷ حوزه شامل مشکلات خانوادگی با ۱۰ زیرمجموعه، مشکلات تربیتی فرزندان با ۷ زیرمجموعه، مشکلات تحصیلی فرزندان با ۵ زیرمجموعه، اختلالات روانی با ۹ زیرمجموعه، اختلالات شخصیتی با ۷ زیرمجموعه، بزهکاری‌های اجتماعی با ۵ زیرمجموعه و مشکلات جنسی با ۵ زیرمجموعه مشغول ارائه خدمات به خانواده‌ها و دانش‌آموزان هستند.

انتهای پیام




مرکز «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» در کرمان افتتاح شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? مرکز «راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده» در کرمان افتتاح شد