مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معرفی شد

نذیر کرمان/کرمان مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با حضور معاون وزارت میراث فرهنگی و معاون استاندار کرمان برگزار شد. جواد واحدی پیش از ظهر امروز ۲۹ شهریور ماه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مکتب حاج قاسم راه نجات کشور است زیرا در مقابل […]

نذیر کرمان/کرمان مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با حضور معاون وزارت میراث فرهنگی و معاون استاندار کرمان برگزار شد.

جواد واحدی پیش از ظهر امروز ۲۹ شهریور ماه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مکتب حاج قاسم راه نجات کشور است زیرا در مقابل دشمنان و برخی خواص، نفوذناپذیر اما در برابر جوانان متواضع بود.

او در ادامه بیان کرد: مسئولیت، محدودیت است و مصونیت نیست و برخی برای رسیدن به مدیرکلی بسیار وسوسه می‌شوند اما مدیریت کار بسیار سختی است و فرد باید دارای تدبیر باشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدون فعالی را یک فرد متخصص دانست و بیان کرد: مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان کرمان، در همه استان‌هایی که کار کرده، کارنامه درخشانی دارد.

او تصریح کرد: وی فعلا در وزارتخانه حضور خواهد داشت و از تجربیات او بهره خواهیم برد.

واحدی اظهار کرد: سعید شاهرخی نیز از همکاران با تجربه وزارت کشور و دارای انگیزه است و برنامه‌های قابل قبولی برای استان کرمان ارائه داد.

او با اشاره به قدمت ایران، عنوان کرد: ثبت ۵۴ اثر (کاروانسرا) در یونسکو کار بزرگی بود و ایران همچنان آثاری برای ثبت جهانی دارد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم جذب اعتبارات تاکید و تصریح کرد: باید با تدبیر و تلاش، کارهای شاخص در استان حاج قاسم سلیمانی انجام دهید.

او با اشاره به اقدامات میراث فرهنگی بیان کرد: یکی از موضوعات زیرساختی که به آن پرداختیم، احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در مکان‌های گردشگری است و معضل نبود سرویس بهداشتی در این مناطق رفع خواهد شد.

به گزارش نذیر کرمان، فریدون فعالی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: این سازمان یک مجموعه تخصصی است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: در حدود پنج سال مدیریتم در استان کرمان هر روز یک تجربه جدید کسب کردم. کرمان یک سرزمین شگفت‌انگیز است که باید به جایگاه حقیقی‌اش برسد.

فعالی بیان کرد: اکنون استان کرمان دارای ۹ اثر ثبت جهانی (یونسکو) و ظرفیت‌های این استان بسیار است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه اعتبارات در اواخر خردادماه ابلاغ شده، لذا فرصتی برای جذب آنها نداشتیم، بیان کرد: زمزمه‌هایی وجود دارد که فعالی ۶۰ میلیارد تومان اعتبار را نگه داشت و رفت اما اینگونه نبود و این اعتبارات در پایان سال مالی ابلاغ شده است.

او علت استعفای خود را بیماری اعلام کرد و در ادامه گفت: گفته شده اعتبارات استان کرمان در سال مالی جاری چهار برابر خواهد شد.

همچنین مجتبی شفیعی معاون میراث فرهنگی استان کرمان در این جلسه گفت: در این حدود پنج سال کارهای خوبی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان انجام شد.

او از عشق و علاقه کارکنان این سازمان به میراث فرهنگی سخن گفت و افزود: امیدواریم با همین انگیزه و توان بتوانیم ادامه مسیر را بپیماییم.

به گزارش نذیر کرمان، علی بیگ‌زاده معاون استاندار کرمان نیز در این جلسه با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: از ۱۰۰ جنگی که در قرن بیستم رخ داده یک طرف شرق و طرف دیگر غرب حضور داشتند و تنها جنگی که شرق و غرب یک طرف و ایران اسلامی طرف دیگر قرار داشت، جنگ تحمیلی بوده است.

او با تبیین ثمرات خون شهدا ادامه داد: غیرت ایرانی و منش شهدا و رزمندگان، سبب شده که امروز ایران در دنیا سربلند باشد.

معاون استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: فعالی(مدیرکل سابق میراث فرهنگی) در پنج سال حضورش در استان کرمان، زحمات زیادی کشید.

او ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: سعید شاهرخی مدیرکل جدید میراث فرهنگی نیز دارای سابقه‌ای درخشان و یکی از چهره‌های علمی کشور است.

بیگ زاده خطاب به مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان کرمان گفت: انتظار داریم که با برنامه‌ریزی لازم از سرمایه اجتماعی موجود میراث فرهنگی استفاده کنید، همچنین توسعه متوازن استان را در دستور کار قرار دهید.

او بیان کرد: حوزه مدیریتی استان کرمان با مدیرکل جدید میراث فرهنگی همکاری لازم را خواهد داشت.

بنابراین گزارش، سعید شاهرخی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این آئین گفت: عملکرد فریدون فعالی در استان بسیار ارزنده بوده است.

او وزارت میراث فرهنگی را یک مجموعه فرابخشی دانست و بیان کرد: تعداد زیاد آثار ثبت جهانی کرمان نشان دهنده آن است که این استان در ترسیم تاریخ جهان نقش داشته است.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان با اشاره به ظرفیت‌ها و دارایی‌های کرمان عنوان کرد: نگاه کاری بنده الگوگیری از کارهای موفق است و اتاق فکری را تشکیل خواهیم داد تا نواقص و معایب را شناسایی و در راستای رفع آنها گام بر داریم.

انتهای پیام




مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معرفی شد

منبع: ایـسنا
? مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معرفی شد