مدیرعامل خانه مطبوعات کرمان: برگزارکنندگان تورهای خبری باید مسئولیت حقوقی آن را بپذیرند

نذیر کرمان/کرمان  مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: خانه مطبوعات استان با برگزاری هر نوع تور خبری، اردوی تفریحی و … بدون هماهنگی با این نهاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف است. محمدرضا نژادحیدری امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با اشاره به حوادث رخ داده برای خبرنگاران اعزام شده برای ماموریت‌های خبری اظهار […]

نذیر کرمان/کرمان  مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: خانه مطبوعات استان با برگزاری هر نوع تور خبری، اردوی تفریحی و … بدون هماهنگی با این نهاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف است.

محمدرضا نژادحیدری امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با اشاره به حوادث رخ داده برای خبرنگاران اعزام شده برای ماموریت‌های خبری اظهار کرد: ما اواخر سال گذشته به اداره کل ارشاد استان پیشنهاد دادیم تا سازوکاری برای برگزاری هر برنامه‌ای که قرار است خبرنگاران از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابجا شوند طراحی شود.

وی گفت: مهمترین مسئله در این سازوکار این است که بالاترین مسئول هر نهاد یا نماینده قانونی وی بایستی تعهدات لازم را مبنی بر پذیرش شرایط برگزاری تورهای خبری و همچنین قبول مسئولیت برگزاری برنامه ارائه دهد.

نژادحیدری گفت: باید مشخص شود که اگر خدایی ناکرده در حین برگزاری برنامه حادثه‌ای برای خبرنگاران رخ دهد، مسئولیت حقوقی آن با چه کسی است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان افزود: برگزاری تورها و اردوها پس از طی چنین تشریفاتی و پس از هماهنگی بدون مانع است. ضمن اینکه خانه مطبوعات کشور هم در سطح ملی باید پیگیر این مسئله باشد.

وی افزود: خبرنگاران نیز باید نسبت به این مسئله حساسیت کافی را داشته باشند تا موجب بروز اتفاقات غیرقابل جبران نشوند.

انتهای پیام




مدیرعامل خانه مطبوعات کرمان: برگزارکنندگان تورهای خبری باید مسئولیت حقوقی آن را بپذیرند

منبع: ایـسنا
? مدیرعامل خانه مطبوعات کرمان: برگزارکنندگان تورهای خبری باید مسئولیت حقوقی آن را بپذیرند