مجرمان به جای زندان رفتن، در استان کرمان درخت می‌کارند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی خود حمایت از منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار داده و یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها، استفاده از نهاده‌های ارفاقی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۰ اسفندماه […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی خود حمایت از منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار داده و یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها، استفاده از نهاده‌های ارفاقی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۰ اسفندماه در آیین انعقاد تفاهمنامه دادگستری استان کرمان با اداره کل منابع طبیعی با بیان اینکه وسعت زیادی از مناطق استان کرمان بیابان است، اظهار کرد: طبق این تفاهمنامه برای برخی جرائم درجه شش به بالا و به ویژه جرائم مرتبط با منابع طبیعی مقرر شده از مجازات ‌های جایگزین حبس برای متخلفان استفاده شود.

وی خواستار پشتیبانی و حمایت از ظرفیت داوطلبانه دوستداران طبیعت در جهت کاشت درخت و نگهداری از عرصه‌های طبیعی شد.

حمیدی از قضات استان خواست برای متخلفان درجه شش و متخلفان منابع طبیعی، احکام جایگزین حبس صادر کنند و به جای مجازات، آنان را مکلف به کاشت نهال یا نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس مستلزم آن است که منابع طبیعی شرایط مناسب برای کاشت نهال را فراهم کند و همچنین این اداره می‌تواند از مجرمان در جهت تولید نهال، آبخیزداری، احیاء چشمه‌ها و قنوات نیز استفاده کند.

وی از دادستان کرمان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خواست بر اجرای مفاد تفاهمنامه نظارت کنند و افزود: لازم است شعب مخصوص رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی در دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر استان راه‌اندازی شود.

حمیدی گفت: هدف استفاده از مجازات جایگزین حبس، استفاده از خدمت عمومی رایگان مجرمان به جای تحمل حبس یا جزای نقدی است و دادگستری استان کرمان این آمادگی را دارد با دیگر سازمان‌های خدمات رسان تفاهم نامه‌های همکاری مشترک منعقد نماید.

وی در پایان افزود: متاسفانه آثار تخریب منابع طبیعی در وضعیت جوی کشور، بارندگی، تغییر فصل‌ها و گرم شدن زمین هویداست و خشکسالی یک تهدید جدی است و موضوع حمایت از منابع طبیعی بایستی مورد اهتمام دستگاه‌های متولی به ویژه منابع طبیعی قرار گیرد.

انتهای پیام




مجرمان به جای زندان رفتن، در استان کرمان درخت می‌کارند

منبع: ایـسنا
? مجرمان به جای زندان رفتن، در استان کرمان درخت می‌کارند