فوت ۱۰ بیمار کرونایی طی ۴۸ ساعت گذشته در جنوب کرمان

فت فتو/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از فوت ۱۰ بیمار کرونایی و بستری ۹۷ نفر طی ۴۸ ساعت اخیر در جنوب کرمان خبر داد. دکتر «علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با فت فتو با ابراز تاسف از فوت ۱۰ بیمار کرونایی طی ۴۸ ساعت اخیر در جنوب کرمان اظهار کرد: در […]

فت فتو/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از فوت ۱۰ بیمار کرونایی و بستری ۹۷ نفر طی ۴۸ ساعت اخیر در جنوب کرمان خبر داد.

دکتر «علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با فت فتو با ابراز تاسف از فوت ۱۰ بیمار کرونایی طی ۴۸ ساعت اخیر در جنوب کرمان اظهار کرد: در همین مدت نتیجه تست کرونای ۹۷ نفر مثبت شده که همه آنها در مراکز درمانی بستری و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی نسبت به وضعیت وخیم  کرونا در جنوب استان کرمان هشدار داد و افزود: از عموم مردم می خواهیم در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری بدون تعلل به مراکز درمانی مراجعه کنند.

خیرخواه روند بیماری را صعودی عنوان کرد و گفت: اکنون شرایط بحرانی را تجربه می‌کنیم و تعداد موارد بستری و فوتی رو به افزایش بوده است.

وی از مردم خواست تا تعداد دفعات خروج از منزل را کاهش داده و از ترددهای غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در این روزهای سخت و بحرانی پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  دیر مراجعه کردن افراد مشکوک و دارای علایم به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) را از عمده دلایل جان باختن افراد مبتلا به کووید۱۹ دانست و اظهار کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم ها و دورهمی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا به صورت خانوادگی است.

خیرخواه بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله ۲ متر در داخل منزل، استفاده از ماسک در صورت عطسه و سرفه، خودداری از روبوسی و در آغوش گرفتن و لزوم تهویه هوای داخل خانه از جمله راه‌های پیشگیری از کرونای خانوادگی است.

وی با اشاره به تداوم روند مطلوب واکسیناسیون در جنوب استان کرمان، شمار کل  واکسن های کرونای تزریق شده تا امروز را ۱۵۲ هزار و ۸۱۸ دوز عنوان کرد و گفت:  از این تعداد، ۱۲۲ هزار و یک نفر دوز اول و ۳۰ هزار و ۸۰۷ نفر دوز دوم را دریافت کرده اند.

انتهای پیام




فوت ۱۰ بیمار کرونایی طی ۴۸ ساعت گذشته در جنوب کرمان

منبع:ایـسنا
? فوت ۱۰ بیمار کرونایی طی ۴۸ ساعت گذشته در جنوب کرمان