فاز اول دوبانده‌سازی محور نوق رفسنجان وارد مرحله آسفالت می‌شود

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان از آسفالت ۲۴ کیلومتر فاز اول محور رفسنجان _ نوق از ابتدای سال جدید خبر داد. به گزارش فت فتو از رفسنجان، دومین جاده پرخطر استان کرمان در حال دوبانده‌سازی است، اما با توجه به اعتبارات ناچیز سالهاست که مانده و به‌کندی پیش می‌رود.  با تلاش‌هایی که سال گذشته توسط […]


رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان از آسفالت ۲۴ کیلومتر فاز اول محور رفسنجان _ نوق از ابتدای سال جدید خبر داد.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، دومین جاده پرخطر استان کرمان در حال دوبانده‌سازی است، اما با توجه به اعتبارات ناچیز سالهاست که مانده و به‌کندی پیش می‌رود. 

با تلاش‌هایی که سال گذشته توسط نماینده مجلس و دیگر مسؤولان صورت گرفت قیر خوبی برای این جاده تخصیص پیدا کرد و قرار است زیرسازی که اجرا شده آسفالت شود.

رئیس راه و شهرسازی رفسنجان امروز در گفت‌وگو با فت فتو در خصوص محور نوق رفسنجان اظهار کرد: برای این جاده از محل  اعتبارات راه‌های کویری در چند سال گذشته اعتبارات ناچیزی گذاشته شده و سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد تومان از مس گرفتیم و تا کیلومتر ۲۴ زیرسازی انجام شد و قسمتی از کار شرکت قبلی که مانده بود به شرکت پیمانکار که در حال انجام کار بود سپرده و زیرسازی آن نیز تکمیل شد.

مهدی فاتحی ادامه داد:  آسفالت ۲۴ کیلومتر اول این فاز از محور، روز گذشته به مناقصه گذاشته و برنده مشخص شده است که در ایام تعطیلات نوروز کارهای ضمانتنامه انجام و با قیر رایگانی که تخصیص داده شده تا کیلومتر ۲۴ آسفالت می‌شود.

وی بیان داشت: از ابتدای رفسنجان به سمت نوق هشت کیلومتر آسفالت شده است و ۵ کیلومتر نیز لایه اول آسفالت انجام شده و مابقی مسیر پیمانکار قرار شد لایه ابتدایی آسفالت تا انتهایی که زیرسازی انجام شده را اجرا کند و در صورتی که قیر مازاد بود لایه دوم هم ریخته شود که عمر و دوام آسفالت بالاتر برود.

فاتحی با اشاره به وجود ۱۳۰۰ متر معارض در این مسیر تصریح کرد: سال ۹۲ مقرر شد فرمانداری رفع معارض را بر عهده بگیرد و اعتباراتی که به راه و شهرسازی می‌رسد فقط برای زیرسازی و آسفالت هزینه شود و صرف رفع معارض نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر کیلومتر راه اصلی هزینه زیادی می‌برد اعتبارات ناچیز کفاف رفع معارض و اجرای جاده را نمی‌دهد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت قیر در چند روز گذشته، هر کیلومتر راه اصلی اعم از زیرسازی و آسفالت، پل و ابنیه تا مرحله تابلو، علائم و خط کشی متوسط حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در باره ادامه مسیر از صفائیه تا بهرمان نیز گفت: کل محور نوق خطرآفرین بوده که امیدواریم بتوانیم اعتباری از شرکت مس بگیریم و این فاز زیرسازی ‌شود که بتوانیم در محله بعد آن را آسفالت کنیم.

فاتحی متذکر شد: با آسفالت این ۲۴ کیلومتر مقداری از بار ترافیک کاسته و حوادث کمتر می‌شود و قطعا ادامه مسیر را تا جوادیه الهیه در هم دستور کار داریم.

به گزارش فارس، محور رفسنجان _ نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که سالها اهالی آن منتظر دوبانده‌سازی آن هستند که امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد استاندار محترم نگاه ویژه‌ای به این محور داشته باشد و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز امسال مسؤولیت‌های اجتماعی را خود را پررنگ‌تر انجام دهد تا این محور به سرانجام برسد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





فاز اول دوبانده‌سازی محور نوق رفسنجان وارد مرحله آسفالت می‌شود

منبع: فــارس
? فاز اول دوبانده‌سازی محور نوق رفسنجان وارد مرحله آسفالت می‌شود