عملیات کربلای ۵ و شهادت فرمانده‌ای که مخترع بود

شهید زندی‌نیا ۶۳ مورد طرح و ایده نظامی و تسلیحاتی ارائه کرد که ۲۳ مورد از آنها را در زمان جنگ عملی کرد. نذیر کرمان کرمان – محمدعلی موقری: این روزها سالروز عملیات غرورآفرین کربلای ۵ و یکی از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که در این عملیات فرمانده تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله […]


شهید زندی‌نیا ۶۳ مورد طرح و ایده نظامی و تسلیحاتی ارائه کرد که ۲۳ مورد از آنها را در زمان جنگ عملی کرد.

نذیر کرمان کرمان – محمدعلی موقری: این روزها سالروز عملیات غرورآفرین کربلای ۵ و یکی از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که در این عملیات فرمانده تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله حاج مهدی زندی‌نیا به شهادت می‌رسد.

فرماندهی شجاع، دلاور و مهربان که هر رزمنده‌ای جذب اخلاق و منش او می‌شود.

شهید زندی‌نیا در طول دوران حضورش در دوران دفاع مقدس اختراعات زیادی از خود برجای گذاشت و می‌توان گفت او تنها فرمانده مخترع دوران دفاع مقدس است.

وی در دوران دفاع مقدس با دانشگاه‌های اهواز ارتباط می‌گرفت و با بهره‌گیری از دانشجویان از نظرات و طرح‌های آن‌ها استفاده می‌کرد.

شهید زندی‌نیا ۶۳ مورد طرح و ایده نظامی و تسلیحاتی ارائه کرد که ۲۳ مورد از آنها را در زمان جنگ عملی کرد و از آنها استفاده شد.

از اختراعات و ابداعات شهید زندی‌نیا می‌توان به ۳ پایه برای سلاح آرپی‌جی هفت،چرخ حمل برای تیر بار دوشیکا، دکل تاشو دیده‌بانی، نصب خمپاره‌انداز ۱۲۰ بر روی نفربر خشایار، شلیک پشت سر هم و دورانی مینی کاتویوشا با یک کلید شلیک، سکوی متحرک ۱۰۶ و دکل بالارونده و تاشو را نام برد.

شهید حاج مهدی زندی‌نیا در عملیات‌ها حضوری منسجم و مستقیم داشت و لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات والفجر ۸ وکربلای ۵ موفق به انجام وظایف محوله شد و این به لحاظ آتش دقیق توپخانه و ادوات بود که طراحی وفرماندهی آن بر عهده شهید زندی بود.

حاج مهدی زندی‌نیا در طول دوران دفاع مقدس در عملیات‌های متعدد و مهمی همچون کربلای یک، والفجر۳،والفجر۸،کربلای۴ وکربلای ۵ حضور داشت و چندین بار هم مجروح شد.

او بالاخره در عملیات کربلای ۵ با گلوله مستقیم تانک به فیض شهادت نایل آمد. از ۷ هزار و ۶۵۱ شهید عملیات کربلای پنج، ۵۴۷ رزمنده‌ لشکر ۴۱ ثارالله بودند.

پایان پیام/۸۰۰۵۸ /ش





عملیات کربلای ۵ و شهادت فرمانده‌ای که مخترع بود

منبع: فــارس
? عملیات کربلای ۵ و شهادت فرمانده‌ای که مخترع بود