عملیات احداث اردوگاه “راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی” در کرمان آغاز شد

کرمان – فت فتو – عملیات احداث اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی امروز (یکشنبه) با حضور وزیر آموزش و پرورش در کرمان آغاز شد. به گزارش فت فتو،  تفاهم نامه ساخت اردوگاه کشوری دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی بین وزارت آموزش و پرورش، استانداری و سپاه ثارالله استان کرمان منعقد […]

کرمان – فت فتو – عملیات احداث اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی امروز (یکشنبه) با حضور وزیر آموزش و پرورش در کرمان آغاز شد.

به گزارش فت فتو،  تفاهم نامه ساخت اردوگاه کشوری دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی بین وزارت آموزش و پرورش، استانداری و سپاه ثارالله استان کرمان منعقد شد.

اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب شهید سلیمانی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در ابتدای جاده آرامستان جدید شهر کرمان احداث می شود.

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی گفت: آنچه یک اردوگاه را به مکانی مفید و موثر تبدیل می کند فعالیت های تربیتی است که در آن  انجام می شود.
یوسف نوری با اشاره به ویژگی های سردار سپهبد شهید سلیمانی تاکید کرد: هدف از ساخت این اردوگاه فرهنگی و تربیتی، ترویج مکتب حاج قاسم است.

وی ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس باید در ساخت این اردوگاه به معماری این پروژه توجه ویژه داشته باشد تا مکانی باشکوه برای استفاده دانش آموزان مهیا شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان علاوه بر آموزش در مدارس باید در مکان‌های تربیتی همانند اردوگاه تحت آموزش قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز گفت: با توجه به ابعاد وجودی و شخصیتی سردار سلیمانی، امور این اردوگاه با محوریت منش این شهید شاخص و سیدالشهدای جبهه مقاومت ان شالله رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: وزارت آموزش و پرورش اردوگاه های زیادی در سراسر کشور دارد، اما این اردوگاه باید با سایر اردوگاه ها متفاوت باشد.

وی تاکید کرد: اردوگاه راهیان شهید سلیمانی به کانونی برای ترویج مکتب سردار دلها تبدیل شود تا بتوانیم در آن از  میهمانان سراسر جهان و دوستداران شهید سلیمانی پذیرایی کنیم.

استاندار کرمان گفت: کرمان چشم انداز متفاوت تری به دلیل وجود مزار مطهر شهید سلیمانی پیدا کرده که جلوه هایی از اربعین کربلا را در کرمان و در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی  دیدیم و پیش بینی می کنیم کرمان جزو استان های زیارتی خواهد شد.

علی زینی وند با اشاره به ساخت اردوگاه کشوری دانش آموزی راهیان مکتب شهید سپهبد سلیمانی افزود: استان کرمان باید به نقطه جذاب گردشگری مذهبی و بین المللی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: امید داریم تا زمان برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، چهره کرمان متناسب با حضور زائران بویژه در محدوده گلزار شهدا تغییر و تحول پیدا کند تا از خیل عظیم زائرین سردار دلها از جای جای جهان پذیرایی کنیم.

استاندار کرمان همچنین از سفر و توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به کرمان و مناطق محروم جنوب این استان قدردانی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: گفت: برای  آغاز ساخت این اردوگاه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف بودجه فرهنگی کشور اختصاص یافته است و اردوگاهی فراتر از اردوگاه های دیگر در کرمان طراحی و ساخته خواهد شد.

رضا رضایی افزود: عضو شورای فنی استان کرمان تصریح کرد: برای ساخت اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی مواردی از قبیل دسترسی و نزدیکی به گلزار شهدا، انتخاب منطقه خوش آب و هوای اردوگاهی، در مسیر سیلاب نبودن و غیره در جانمایی لحاظ شده است.  

وی اظهار داشت: طبق سایت جانمایی سر در و ورودی این پروژه با تمثال مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی احداث و بخش های خوابگاه، سلف سرویس، مسجد، سالن آمفی تئاتر، درمانگاه، آتش نشانی، سالن ورزشی، زمین فوتبال، پارکینگ و غیره در آن اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان تصریح کرد: این اردوگاه با همکاری سپاه ثارالله، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس کرمان احداث می شود، که اجرای فضای سبز این اردوگاه بر عهده سپاه ثارالله است و نوسازی مدارس طراحی مدیریت سبز، اجرای فاضلاب خاکستری، تجهیزات خورشیدی، سیستم های تهویه بهینه، عایق های گرمایشی و سرمایشی و غیره را اجرا می کند.

وی با بین اینکه همه مسئولین براس ساخت اردوگاه شهید سلیمانی پای کار هستند گفت: با مساعدت مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، ساختمان جدید دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این منطقه به مساحت پنج هکتار ساخته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش امروز (یکشنبه) با استقبال استاندار کرمان از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی به منظور بازدید و افتتاح از طرح های آموزشی و ستاد اسکان نوروزی و حضور در گلزار شهدای شهر کرمان وارد استان کرمان شد.
 

 




عملیات احداث اردوگاه “راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی” در کرمان آغاز شد

منبع: ایرنـا
? عملیات احداث اردوگاه “راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی” در کرمان آغاز شد