ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن/ برپایی نمایشگاه تخصصی در سیرجان

نذیر کرمان/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات سخن گفت و افزود: یکی از چالش‌های مهم در کشور، ارتباط صنعت و دانشگاه است که این موضوع تا حد زیادی در استان کرمان رفع شده است. امیر حسن‌زاده شامگاه هشتم خرداد ماه در افتتاحیه نمایشگاه و رویداد تخصصی […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات سخن گفت و افزود: یکی از چالش‌های مهم در کشور، ارتباط صنعت و دانشگاه است که این موضوع تا حد زیادی در استان کرمان رفع شده است.

امیر حسن‌زاده شامگاه هشتم خرداد ماه در افتتاحیه نمایشگاه و رویداد تخصصی عصر امید سیرجان اظهار کرد: تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه را می‌توانیم در برگزاری‌ نمایشگاه عصر امید ببینیم که این حرکتی رو به جلو است و در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه‌ها به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند. 

وی ادامه داد: در تمام دنیا صنایع بزرگ تحولات ایجاد کرده‌اند، اما اکنون می‌بینیم که صنایع کوچک و متوسط باعث توسعه صنایع شده است. 

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه در حوزه کارخانه‌داری و کارخانه‌سازی گام برداشته‌ایم، گفت: این نشان می‌دهد هنوز آن طور که باید صنعتی نشده‌ایم و باید به سمت تأمین نیازهای دانش‌بنیان، فناورانه و IT برویم. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه صنایع بالادستی در حوزه معدن کار نکرده‌اند، گفت: از دانشگاه آزاد انتظار داریم چنین مسئله‌ای را رفع کند.

وی با بیان اینکه اکتشاف یک عملیات علمی و تخصصی است، ادامه داد: کرمان یک استان با ظرفیت معدنی است، ولی اکتشافات در آن انجام نمی‌شود که دانشگاه آزاد می‌تواند به این موضوع ورود کند. 

حسن‌زاده با اشاره به ذخایر معدنی استان کرمان و با تأکید بر اینکه باید به سمت اکتشاف عناصر جدید برویم، اظهار کرد: ۸۰ نوع کانی و عنصر داریم، اما اکتشاف نداریم. علاوه بر اینها، کمبود دانشجو و رشته‌های مرتبط با اکتشافات را داریم که باید به این‌ مسئله رسیدگی کرد.

به گزارش نذیر کرمان، علی یعقوبی پور فرماندار سیرجان نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان سیرجان، نمایشگاه عصر امید سیرجان برای اولین بار به صورت تخصصی با حضور  ۱۲ شرکت معدنی و صنعتی و  ۳۰ واحد دانشگاهی در ۶۰ غرفه از سراسر کشور از هشتم تا ۱۱ خردادماه در دانشگاه آزاد واحد سیرجان دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویداد علمی به ارائه آخرین دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه آهن، فولاد و مس اختصاص یافته است، افزود: در مدت برگزاری این رویداد، نشست‌های علمی و تخصصی به همراه نمایشگاه‌های متعدد با هدف همگرایی حداکثری علم و عمل برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار سیرجان با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های تخصصی موجب ارتباط میان صنعت و دانشگاه می شود؛ اظهار کرد: این نمایشگاه ها با هدف معرفی توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور و هم فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی نیازهای شرکت های معدنی و صنعتی شهرستان است تا دانشگاه در کنار صنایع با شناخت مشکلات و چالش‌ها به دنبال ارائه راهکارهای علمی و عملی برای حل آنها باشد.

وی تصریح کرد: تبدیل شدن دانشگاه ها به دانشگاه های حل مسئله و دانشگاه های جوار صنعت از ضروریات شهرهایی است که در آن صنعت در حال فعالیت است که علاوه بر رفع نیاز بخش‌های صنعتی کشور موجب اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می شود.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه متخصصان داخلی دستاوردهای خود از جمله سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کنترل از راه دور، طراحی و ساخت قطعات یدکی، مصرفی و مورد نیاز صنایع فولاد، طراحی دریچه‌های آب‌رسانی از جنس نانوکامپوزیت … را به معرض نمایش گذاشته اند.

انتهای پیام




ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن/ برپایی نمایشگاه تخصصی در سیرجان

منبع: ایـسنا
? ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات معادن/ برپایی نمایشگاه تخصصی در سیرجان