شعبه‌های ویژه قضایی برای پرونده‌های وقفی کرمان در راه است

کرمان- فت فتو- وضعیت رو به ازدیاد پرونده‌های قضایی مربوط به اوقاف و اختلاف دیدگاه‌‍‌هایی که در این زمینه با بازاریان یا دیگر اقشار در استان کرمان طی ماه‌ها یا یکی دو سال اخیر شکل گرفته کار را به جایی رسانده که مسئولان قضایی می‌گویند شعبه هایی ویژه این موضوعات راه‌اندازی می‌کنند. به گزارش فت […]

کرمان- فت فتو- وضعیت رو به ازدیاد پرونده‌های قضایی مربوط به اوقاف و اختلاف دیدگاه‌‍‌هایی که در این زمینه با بازاریان یا دیگر اقشار در استان کرمان طی ماه‌ها یا یکی دو سال اخیر شکل گرفته کار را به جایی رسانده که مسئولان قضایی می‌گویند شعبه هایی ویژه این موضوعات راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش فت فتو از طرفی اوقاف معتقد است هزینه های مربوط به اجاره های وقفی براساس شرایط اقتصادی روز باید افزایش یابد و طی یکی دو سال اخیر مبالغ را یکباره چندین برابر افزایش داد درحالی که از سوی دیگر طرفین مقابل هم انتقادها، موارد و مشکلاتی را بیان می کنند؛ این مساله در بخش هایی از بازار کرمان همچنان محل اختلاف است.

اعلام برخی هزینه های مربوط به اجاره واحدهای وقفی درحالی چندین برابر شده بود که بعضی از این واحدها فعالیت‌های فرهنگی داشتند و درآمدزایی اقتصادی نیز نداشتند اما سازوکارهای مربوط به تعیین نرخ موردنظر تحت یک قاعده کارشناسی شده یا با توجیه و اطلاع رسانی مناسب همراه نبود که گلایه ها و اعتراض هایی را نیز در سطح استان به وجود آورد.

حالا اما رییس کل دادگستری استان کرمان از تعیین شعبه های ویژه رسیدگی به پرونده‌های اوقاف و امور خیریه طی روزهای آینده خبر می دهد و می گوید که در چارچوب قانون از اقدامات حوزه خیر و موقوفات نیز حمایت می‌شود.

به گزارش دریافتی روز دوشنبه فت فتو از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار معاون توسعه مدیریت منابع و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: بخشی از مشکلات بازاریان کرمان با اوقاف باید با درنظر گرفتن صرفه و صلاح طرفین تعیین تکلیف شود.
وی اظهارداشت: تحقق نیت وافقان وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید از نیت وافقان حراست شود.
علیرضا هوشیار، معاون توسعه مدیریت منابع و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار گفت: به دنبال ساماندهی املاک اوقافی در سطح کشور و استان کرمان هستیم.




شعبه‌های ویژه قضایی برای پرونده‌های وقفی کرمان در راه است

منبع: ایرنـا
? شعبه‌های ویژه قضایی برای پرونده‌های وقفی کرمان در راه است