سرپرست فرمانداری جیرفت: ستاد راهبردی جنوب کرمان با مجوز هیات دولت احیا شود

جیرفت – فت فتو – سرپرست فرمانداری جیرفت خواستار احیای ستاد راهبردی جنوب کرمان با مجوز هیات دولت در سفر رییس جمهور به این استان شد. احمد بلندنظر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: احیای ستاد راهبردی جنوب استان کرمان با توجه به محرومیت و مشکلات این منطقه یکی از […]

جیرفت – فت فتو – سرپرست فرمانداری جیرفت خواستار احیای ستاد راهبردی جنوب کرمان با مجوز هیات دولت در سفر رییس جمهور به این استان شد.

احمد بلندنظر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: احیای ستاد راهبردی جنوب استان کرمان با توجه به محرومیت و مشکلات این منطقه یکی از مطالبات مهم مردم و مسئولان است.

وی به ظرفیت بخش کشاورزی جنوب استان کرمان اشاره کرد و ایجاد مرز هوایی فرودگاه و کارگو (پایانه بین المللی هوایی) به منظور حمل محصولات کشاورزی منطقه از راه هوایی را از دیگر مطالبات کشاورزان جنوب کرمان برشمرد.

وی تسریع در تکمیل طرح های راه شامل بزرگراه جیرفت سه راهی بم، جیرفت – بافت، جیرفت – فاریاب و جیرفت – میانچیل را از دیگر مطالبات در سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمان اعلام کرد.

سرپرست فرمانداری جیرفت به نقش مهم پایانه صادراتی در بخش کشاورزی جنوب کرمان تاکید کرد و خواستار تامین نقدینگی به منظور راه اندازی این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شد.

وی به خشکسالی های اخیر و تامین آب آشامیدنی شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت لازم برای انتقال آب شور از سد جیرفت از دیگر مطالبات مردم در سفر ریاست محترم جمهور است.

بلندنظر، تکمیل بیمارستان ۲۵۸ تختخوابی جیرفت، استقرار ادارات کل آموزش و پرورش، هلال احمر و غیره، تخصیص اعتبار برای مطالعه و ساماندهی رودخانه شور و هلیل و احداث شهرک صنعتی شماره سه را از مطالبات دیگر مردم و مسولان منطقه جنوب کرمان در سفر ریاست محترم جمهوری عنوان کرد.

وی دیگر مطالبات مردم جنوب کرمان را در سفر به استان کرمان شامل تامین نقدینگی برای ایجاد مراکز لجستیک بار، تخصیص اعتبار تکمیل ساخت موزه باستان شناسی جیرفت، ارتقا کیفیت آب آشامیدنی و رفع تنش آبی و تامین آب در حوزه شهری و روستایی، تکمیل پل های سرجاز و احداث پل سوم هلیل به منظور تسهیل در عبور و مرور برشمرد.

سرپرست فرمانداری جیرفت به طرح راه آهن جیرفت – بم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سفر رییس جمهور به استان کرمان تخصیص اعتبار ملی به منظور فعال شدن طرح راه آهن جیرفت سه راهی دارزین انجام شود.

وی احداث ۴۰۰ کلاس درس مقاوم در جیرفت، احداث یک باب ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، احداث مجتمع فرهنگی و هنری، تامین تسهیلات بانکی به منظور اجرای لوله کشی داخلی گاز منازل شهروندان، احداث چهار کلانتری و پاسگاه انتظامی و خرید تجهزات را از دیگر مطالبات مردمی در این شهرستان عنوان کرد.

بلندنظر با اشاره به ظرفیت های جیرفت گفت: این شهرستان باتوجه به پهناوری و اقلیم متنوع دارای ظرفیت ها و مزیت های فراوان در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و میراث فرهنگی بوده و به عنوان دروازه تمدن شرق محسوب می شود.

وی افزود: این شهرستان با ۹ هزار و ۶۵۳ کیلومتر مربع بیش از پنج درصد مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

بلندنظر  با بیان اینکه جیرفت دارای پنج شهر، پنج بخش، ۱۵ دهستان و یک هزار و ۲۶۴ روستا و آبادی است خاطرنشان کرد: جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ معادل ۳۰۸ هزار و ۸۵۱ نفر بوده که بیش از ۹ درصد جمعیت این استان را شامل می شود.

نماینده مردم شهرستان های کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج و رودبارجنوب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خواسته مردم این منطقه برخورداری از ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی، معادن و صنعت است.

منصور شکرالهی اظهار داشت: ریاست محترم جمهوری در حکم استاندار کرمان توجه ویژه ای به جنوب کرمان داشته است لذا در سفر وی به کرمان مصوبات خوبی برای جنوب کرمان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه استقلال جنوب استان کرمان خواسته مردمان این منطقه است، گفت: یکی از مطالبات تاریخی و اساسی مردم در این منطقه استقلال جنوب کرمان است.

تکمیل بیمارستان های جنوب کرمان مطالبه علوم پزشکی جیرفت از سفر رییس جمهور

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، مهمترین مطالبه مجموعه بهداشت و درمان را در سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمان تکمیل بیمارستان های نیمه تمام جنوب کرمان اعلام کرد.

علی اصغر خیرخواه، تعداد بیمارستان های در حال ساخت جنوب کرمان را سه مورد برشمرد و گفت: بیمارستان های عنبرآباد، جیرفت و کهنوج نیازمند اعتبار به منظور تکمیل است لذا امیدواریم در سفر ریاست جمهور به استان کرمان شاهد تخصیص اعتبار ویژه برای این طرح ها باشیم.

وی با بیان اینکه ضریب تعداد تخت های جنوب کرمان از متوسط کشور پایین تر است، تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از بیمارستان های در حال ساخت جنوب کرمان نقش مهمی در افزایش ضریب تخت های بیمارستانی این منطقه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، تخصیص اعتبار طرح های نیمه تمام طرح تحول سلامت، راه اندازی بخش های آنکولوژی و آنژوگرافی و بخش سوختگی از دیگر مطالبات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمان است.

وی به مشکلات بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و ساخت دانشکده های پیراپزشکی و خوابگاه های متاهلی و توسعه اورژانس های بیمارستان های جنوب کرمان را از دیگر مطالبات مجموعه علوم پزشکی در سفر رییس جمهور دانست.

خیرخواه بروزرسانی تجهیزات بیمارستان های جنوب کرمان را از دیگر مطالبات بهداشت و درمان برای خدمت رسانی بهتر به مردم را از دیگر مطالبات سفر ریاست جمهور به استان کرمان عنوان کرد.

احداث منطقه آزاد و امهال تسهیلات کشاورزی درخواست جهاد کشاورزی جنوب کرمان

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان ایجاد منطقه آزاد کشاورزی را تنها راه برون رفت مشکل بخش کشاورزی این منطقه دانست و گفت: انجام این طرح مطالبه مهم بخش کشاورزی جنوب کرمان در سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان است.

احمد احمدپور، امهال تسهیلات کشاورزی و بیمه را از دیگر مطالبات بخش کشاورزی از سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان برشمرد.

ارائه تسهیلات بانکی و ایجاد چارت خواسته سازمان صمت 

رییس سازمان صنعت معدن تجارت جنوب استان کرمان به سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان اشاره کرد و گفت: این سازمان در سه بخش مشکلات خود را مکاتبه و اعلام کرده است.

مسلم مروجی فر افزود: این مشکلات در زمینه مالی، زیرساختی و قوانین بوده است.

وی به مشکلات مالی سرمایه گذاران در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۳ طرح بزرگ منطقه جنوب کرمان نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

مروجی افزود: این میزان تسهیلات شامل سرمایه در گردش برای فعالیت، خرید دستگاه و راه اندازی مراکز است.

وی ادامه داد: طرح پایانه صادراتی، نیلی، احداث کارخانه فروکروم و سنگبری از جمله این متقاضیان است.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان به مشکلات زیرساختی معادن و صنایع این منطقه اشاره کرد و خواستار ایجاد پست برق در ساردوئیه، رمشک، شهرک های صنعتی، ایجاد راه ارتباطی برای معادن شهرستان های فاریاب، منوجان و همچنین ایجاد فاضلاب در شهرک صنعتی عنبرآباد شد.

وی اصلاح مشکلات برخی از قوانین را در سفر رییس جمهوری به استان کرمان مطالبه کرد و گفت: قوانین اختیارات معدنی را مکتوب و ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه معادن اعتبار تبصره پنج ماده ۱۴ را به کرمان تخصیص دهند تا به این استان کمک شود و همچنین چارت سازمانی سازمان صنعت معدن جزو مصوبات سفر قرار گیرد.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور




سرپرست فرمانداری جیرفت: ستاد راهبردی جنوب کرمان با مجوز هیات دولت احیا شود

منبع: ایرنـا
? سرپرست فرمانداری جیرفت: ستاد راهبردی جنوب کرمان با مجوز هیات دولت احیا شود