سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارتی برای تحقق شعار سال ضروری است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در دیدار با پرسنل این مجموعه بیان کرد: مقام معظم رهبری با بذل توجه‌ای که به معیشت جامعه و مردم داشتند امسال را به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کردند تا معیشت و اقتصاد […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در دیدار با پرسنل این مجموعه بیان کرد: مقام معظم رهبری با بذل توجه‌ای که به معیشت جامعه و مردم داشتند امسال را به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کردند تا معیشت و اقتصاد مردم بهبود یابد.

وی چهار عامل اساسی تورم کشور در سال‌های اخیر را وابستگی بیش از حد کشور به نفت، نوسانات شدید ارز، ضعف سرمایه‌گذاری و کاهش تولید دانست و افزود: بررسی کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرو در اقتصاد، دانش و صنعت، نشان می‌دهد که بیشترین سرمایه گذاری آنها در موضوع آموزش مهارتی است، آموزشی که منتج به کار، مهارت و اشتغال می‌شود.

بازمانده اظهار کرد: وظیفه ما در جهاددانشگاهی این است که آموزش‌های کاربردی، منتج به مهارت و توانمندی افراد را ارائه دهیم زیرا با این نوع آموزش، وابستگی فرد به دولت و کار استخدامی، کم می‌شود و فرد می‌تواند یک بنگاه اقتصادی و یک کارگاه تولیدی ایجاد کند که این امر منجر به رشد تولید و مهار تورم می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی کرمان با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی وجود دارد و عملکرد حوزه‌ها باید در جهت رشد و تعالی مجموعه باشد، گفت: در حوزه آموزشی، آموزش‌های کاربردی منتج به شغل مد نظر است و برنامه‌ریزی‌ها نیز در این راستا انجام می‌شود تا بتوانیم گام مؤثری در تحقق رهنمود امسال برداریم.

وی همچنین به أخذ مجوز مرکز ملی مهارت پزشکی، اشاره و تصریح کرد: باید آموزش‌های تخصصی پزشکی تقویت شود و بتوانیم کلاس‌های متعددی را در دوره‌های مختلف پزشکی برگزار کنیم.

بازمانده با اشاره به فعالیت‌های حوزه پژوهشی و کارخانه فرآوری مواد معدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: طرح جهاد بومی سازی، شامل سه مؤلفه قطعه سازی، آموزش و تولید است که با توجه به اهمیت این طرح، در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود چرا که انجام این طرح قطعاً در مهار تورم و رشد تولید نقش به‌سزایی دارد.

وی ادامه داد: موضوعات پزشکی، کلینیک دندانپزشکی، ایجاد آزمایشگاه تشخیص طبی با همکاری پژوهشگاه ابن‌سینا و… از جمله کارهایی است که در حوزه پژوهشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بازمانده با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگی اظهار کرد: جهاددانشگاهی کرمان پلتفرمی را با موضوعیت مکتب شهید سلیمانی، با شناسایی ۹ عنصر شامل بحث مدیریت جهادی، مدیران تمدن‌ساز، ولایت‌پذیری، ادبیات پایداری و… در سال جاری در دست انجام دارد که امیدواریم به جز زبان فارسی به زبان‌های دیگر (انگلیسی و عربی) نیز ارائه شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اصلی‌ترین و مهمترین ابزار برای تحقق برنامه‌ها را نیروی انسانی برشمرد و گفت: نیروی توانمند و متخصص در کنار اتحاد، انسجام و صمیمیت با یکدیگر، عامل اصلی موفقیت هر مجموعه‌ای است که امید است بتوانیم در کنار هم با همدلی به اهداف مد نظر دست یابیم.

در این دیدار معاونان، مدیران و پرسنل مجموعه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

انتهای پیام




سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارتی برای تحقق شعار سال ضروری است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارتی برای تحقق شعار سال ضروری است