ساختارها را از زیر یوغ دستگاه های دولتی برهانید

فت فتو/کرمان استاندار کرمان قنات را یکی از قطعات تمدنی دانست و در ادامه به دلیل راه اندازی مرکز قنات استان پرداخت و اظهار کرد: تا زمانی که ساختار درست نکنید نمی توانید موثر باشید و باید ساختارها را از زیر یوغ دستگاه های دولتی برهانید. “علی زینی وند” امروز ۲۴ شهریورماه در سفر به […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان قنات را یکی از قطعات تمدنی دانست و در ادامه به دلیل راه اندازی مرکز قنات استان پرداخت و اظهار کرد: تا زمانی که ساختار درست نکنید نمی توانید موثر باشید و باید ساختارها را از زیر یوغ دستگاه های دولتی برهانید.

“علی زینی وند” امروز ۲۴ شهریورماه در سفر به شهر جوپار و در مراسم افتتاح مرکز قنات استان کرمان گفت: در ایران و استان کرمان به عنوان یک قطعه تمدنی آثار مهمی وجود دارد و این منطقه در تمدن تاریخی موثر بوده است.

وی با تاکید برآنکه باید آثار ماندگار را جامعه دانشگاهی با دل و جان تحلیل کنند، گفت: اگر اکنون به آثار تمدنی خود کم توجهی کنیم نسل آینده با هویت منقطع و چند وجهی که شباهتی با هویت ایرانی و اسلامی نداشته باشد مواجه می شویم لذا در ثبت ساختارها و به مراکز هویت ساز و فرهنگی که تمدن گذشته و امروز برای آینده را روایت می کند باید به چشم تکریم نگریست و آن جامعه ای که به چنین مراکزی توجه نکند نشانه های افول خود را می گذراند.

استاندار کرمان بر لزوم پرداختن به روایت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از همه ابعاد تاکید کرد و افزود: به مکتب حاج قاسم به درستی نگاه کنید تا برای نسل های آینده تولید جوانمردی و شجاعت کند.

وی روحیه جوانمردی در سردار سلیمانی را بی نظیر دانست و عنوان کرد: روایت تمدن روایت سختی است اگر عقلا تمدن را روایت نکنند تمدن ناقصی تولید می شود که زیر چتر آن تعداد اندکی جای می‌گیرند.

زینی وند ادامه داد: اگر تمدن ها اصیل و واقعی روایت شود طرفداران تمدن ها به گستردگی سراسر دنیا است و کرمان این ظرفیت را دارد که قطعاتی از تمدنش را در این راستا روایت کنیم.

زینی وند قنات را یکی از قطعات تمدنی دانست و در ادامه به دلیل راه اندازی مرکز قنات پرداخت و اظهار کرد: تا زمانی که ساختار درست نکنید نمی توانید موثر باشید و باید ساختارها را از زیر یوغ دستگاه های دولتی برهانید زیرا ما دولتی ها آنچنان بر روری همه ساختارها چنبره انداخته ایم به طوری که در ورزش، اقتصاد و … ما حضور داریم و موفق هم عمل نکرده ایم.

وی بر لزوم مشارکت مردم در کارها تاکید کرد و افزود: باید کارها را به مردم واگذار کنید. 

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت و جایگاه قنات جوپار عنوان کرد: محوطه قنات جوپار بسیار نامناسب بود.

وی تاکید کرد: زمین را متاسفانه سوراخ سوراخ کرده ایم و اگر به موقع به فریادش نرسیم در آینده ما را می بلعد.

زینی وند با بیان اینکه باید چند وجهی به قنات نگاه شود، تصریح کرد: امیدواریم این مرکز قنات به عنوان یک مرکز تاثیرگذار بتواند تولید محتوا و فرهنگ بکنند.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی را به عنوان هیئت امنا و استاندار را رییس هیات امنا این مرکز کرده ایم تا دستگاه های دولتی از این مرکز حمایت کنند.

به گزارش فت فتو، استاندار کرمان در ابتدای ورود خود از قنات گوهرریز بازدید کرد. این رشته قنات در جوپار کرمان و از جمله قنات‌های ایرانی ثبت‌شده به‌عنوان میراث جهانی یونسکو است.

انتهای پیام




ساختارها را از زیر یوغ دستگاه های دولتی برهانید

منبع:ایـسنا
? ساختارها را از زیر یوغ دستگاه های دولتی برهانید