زمام دار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند

امام جمعه کرمان گفت: از شاخصه‌های حکومت علوی این است که به داد طبقات پایین جامعه و فقرا رسیدگی شود. حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مصلی امام علی شهر کرمان با توصیه همگان به تقوای الهی، مناسبت‌های پیش رو، […]

امام جمعه کرمان گفت: از شاخصه‌های حکومت علوی این است که به داد طبقات پایین جامعه و فقرا رسیدگی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مصلی امام علی شهر کرمان با توصیه همگان به تقوای الهی، مناسبت‌های پیش رو، شهادت حضرت علی (ع) تسلیت سالگرد شهادت سپهبد قرنی و ارتشی برجسته گفت:امسال در راهپیمایی روز قدس باید قوی‌تر و پررنگ‌تر ازهر سال حضور پیدا کنیم و به فصل خداوند اسرائیل محو خواهد شد.

او می‌گوید:سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آنچنان سپاهی‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل مقاوم و استوار هستند که ما خیرات و برکات آن را می‌بینیم.

نماینده، ولی فقیه دراستان کرمان گفت: قدر شب‌های پر فضیلت قدر را بدانیم و توشه‌ای برای آخرت خود برداریم.

امام جمعه کرمان گفت: اولین نکته درمنطق حاکمیت علوی این است که مسلمانان باید آگاهی سیاسی لازم راداشته، تحرکات دشمنان را شناسایی و مرز‌ها را کیلومتر‌ها جلو ببرید و منتظر نباشید دشمن پشت درواز‌ها بیاید باید از دور آن‌ها را شناسایی و در منطقه آن‌ها را رصد و تعقیب کنید.

او می‌گوید: زمام دار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی درادامه می‌گوید:در حکومت علوی و اسلامی اجرای عدالت و حاکمیت همدلی برجامعه و از شاخصه‌های حکومت علوی این است که به داد طبقات پایین جامعه و فقرا رسیدگی شود.

او گفت: روزه گرفتن در ماه رمضان و نماز اول وقت خواندن و اوامر الهی را اطاعت کردن و آنچه نهی شده نزدیک آن نشدن سخت است، ولی آخرت را اضافه می‌کند.

او می‌گوید: انسان با اعمال خود می‌تواند همه ثمرات و برکات و خیرات دنیا و آخرت را ازآن خود کند و یا اینکه بتواند منشا همه تاریکی‌ها شود.

او گفت: بحث دنیا مهم است که ارتباط مابا دنیا چطور باشد که از نعمت‌هایی که دراین دنیا دراختیار داریم برای آخرت استفاده کنیم چراکه ما در این دنیا یک سهمی داریم و باید بتوانیم چجوری ازآن استفاده کنیم.

به گفته نماینده، ولی فقیه دراستان آیا دنیا هدف است یا وسیله است سوال مهمی است یا اینکه ظرفیت یا استعداد استفاده ما ازاین دنیا چقدر است که برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های خود می‌گوید:در آیات و روایات می‌خوانیم دنیا منشا غرور و خودپسندی است و جاذبه‌هایی غفلت آفرین غرور آفرین دارد که فقط سرگرمی است و این بخشی از گذاره‌های دینی است.

او گفت: ازطرفی دنیا محل سجده و توجه اولیا خداوند است و دنیا محلی است که درآن می‌شود به خدا نزدیک شد و محل نماز و توجه فرشتگان به انسان و فرودگاه وحی الهی است که باید ظرفیتی داشته باشد و خیر باشد.

امام جمعه کرمان می‌گوید: دنیا محل پند و اندرزو عبرت است و کسانی که دنیا را هدف قرار دادند افرادی هستند که قرآن آن‌ها را توبیخ می‌کند و بخشی از آیات و روایات می‌گوید دنیا برای آن‌ها منشاء غفلت و غرور است و دنیا باعث کوری و تاریکی آن‌ها می‌شود.

او گفت: افرادی که دنیا را ابزار می‌دانند دنیا برای آن‌ها تمام خوبی‌ها رادارد و منشاء آگاهی و خیر است و هرچیزی در دنیا هست خبر آن از واقعیت آن بزرگتر است و حقیقت آن با تبلیغات آن خیلی متفاوت است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: همه جاذبه‌های دنیا تبلیغات آن خیلی بزرگ‌تر از واقعیت آن است و امیدواریم دنیا را یک وسیله بدانیم.

فت فتو کرمان کرمان




زمام دار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? زمام دار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند