رییس‌کل دادگستری کرمان: هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان گذشت شکات در ستاد دیه این استان محقق شد

کرمان – فت فتو – رییس‌کل دادگستری کرمان به عملکرد ستاد دیه این استان از ابتدای تاسیس در سال ۸۰ اشاره کرد و گفت: در مدت ۲۱ سال فعالیت ستاد دیه کرمان، چهار هزار و و ۲۷۵ نفر از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز […]

کرمان – فت فتو – رییس‌کل دادگستری کرمان به عملکرد ستاد دیه این استان از ابتدای تاسیس در سال ۸۰ اشاره کرد و گفت: در مدت ۲۱ سال فعالیت ستاد دیه کرمان، چهار هزار و و ۲۷۵ نفر از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در سومین آیین تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان کرمان افزود: کمک های مردمی به ستاد دیه در طول مدت فعالیت این ستاد در کرمان بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گذشت شکات را مصداق نیت خیر و کمک به مددجویان جرائم غیرعمد دانست و تاکید کرد: این افراد زمانی که از حق خود می گذرند و به آزادی یک فرد کمک می کنند؛ در این کار خیر سهیم هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در کرمان با اشاره به اینکه آمار رضایت شاکیان در استان کرمان قابل توجه است، تاکید کرد: در مدت زمان فعالیت ستاد دیه این استان تاکنون یک هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان گذشت شکات حاصل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه تلاش ها و نگاه خیر خیران خیرات بسیار زیادی برای مددجویان زندان ها دارد، گفت: به یقین خیران انتظار تقدیر ندارند زیرا با نیت خیر به حوزه کمک به مددجویان نیازمند ورود کرده اند و خداوند از نیت های پاک و اقدامات خیرخواهانه آنها تجلیل می کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان های کرمان آزاد شده اند، بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۷ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های این استان حضور دارند که از این تعداد ۱۱۱ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه، ۱۰۹ نفر به دلیل چک، دو نفر دیه بدهکار و ۱۵ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه وارد زندان ها شده اند.




رییس‌کل دادگستری کرمان: هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان گذشت شکات در ستاد دیه این استان محقق شد

منبع: ایرنـا
? رییس‌کل دادگستری کرمان: هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان گذشت شکات در ستاد دیه این استان محقق شد