راه‌یابی ۳۳ اثر به مرحله نهایی نخستین جشنواره «کالاهای فرهنگی جنوب کرمان»

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از بین ۱۴۷ اثر ارسال شده به دبیرخانه اولین جشنواره کالاهای فرهنگی«جایزه فیروزه»جنوب کرمان ۳۳ اثر به مرحله نهایی راه یافت. وی با بیان […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از بین ۱۴۷ اثر ارسال شده به دبیرخانه اولین جشنواره کالاهای فرهنگی«جایزه فیروزه»جنوب کرمان ۳۳ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی با بیان اینکه ۲۸ اثر در بخش کالاهای فرهنگی و ۵ اثر نیز در بخش عروسک به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کرده است، تصریح کرد: جشنواره کالاهای فرهنگی «جایزه فیروزه» جنوب کرمان در ۲ بخش هدایای فرهنگی و عروسک با محوریت فرهنگ بومی جنوب کرمان برگزار شد.

اسحاقی با اشاره به اینکه اولین دوره این جشنواره در جنوب کرمان برگزار می‌شود و علی‌رغم اینکه هنرمندان با جشنواره آشنایی کافی نداشتند اما آثار رسیده به جشنواره از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده است، گفت: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره نشان از ظرفیت مهم و قابل توجه این منطقه در همه حوزه‌ها به خصوص در حوزه فرهنگی است.

وی بیان کرد: ۶ اثر از آثار منتخب نهایی اولین جشنواره جنوب کرمان به هفتمین جشنواره ملی جایزه فیروزه ارسال خواهد شد تا در مرحله کشوری که ۲۱ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، رقابت کنند.

اسحاقی هدف از برگزاری جشنواره را معرفی کالاهای شاخص و آثار سنتی و بومی هر استان دانست و افزود: هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی، بومی و سنتی جنوب استان کرمان انواع حصیر بافی، گلیم بافی، خوس بافی، زی دوزی، گلابتون، سوزن دوزی بلوچ، پته و عروسک‌های بومی و محلی جنوب کرمان است.

انتهای پیام




راه‌یابی ۳۳ اثر به مرحله نهایی نخستین جشنواره «کالاهای فرهنگی جنوب کرمان»

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? راه‌یابی ۳۳ اثر به مرحله نهایی نخستین جشنواره «کالاهای فرهنگی جنوب کرمان»