راه‌اندازی کاروان قرآنی در جنوب کرمان

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی‌مهنی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امروز ۱۸ فروردین‌ماه در نشست برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان بیان کرد: در نظر داریم در این ماه مبارک از طریق تعامل و هم […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی‌مهنی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امروز ۱۸ فروردین‌ماه در نشست برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان بیان کرد: در نظر داریم در این ماه مبارک از طریق تعامل و هم افزایی متولیان فرهنگی در ترویج فعالیت‌های قرآنی گام موثری برداریم.

وی با اشاره به این که قصد داریم برنامه‌های قرآنی متفاوت‌تر و بهتری نسبت به گذشته اجرا کنیم، افزود: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده، راه‌اندازی کاروان قرآنی، متشکل از نخبگان و قاریان برجسته قرآنی هفت شهرستان جنوبی کرمان است که در ضیافت‌های قرآنی سطح منطقه حضور می‌یابند و با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها برنامه‌های ویژه قرآنی اجرا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این اداره کل قصد دارد کلیه ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی را در کنار یکدیگر قرار دهد تا کار فاخری در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی انجام دهد.

مسلمی‌مهنی برگزاری نمایشگاه قرآنی را یکی از ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار کرد: در نظر داریم در ماه مهمانی خدا با همکاری شهرداری، سپاه پاسداران، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و سایر نهادهای فرهنگی نمایشگاه قرآنی را برگزار کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن دارای بخش‌های جنبی است، گفت: از برنامه‌های جنبی آن می‌توان به تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، معرفی ظرفیت‌های موسسات قرآنی، عفاف و حجاب و آموزش‌های قرآن کریم اشاره کرد.

مسلمی‌مهنی ترویج فعالیت‌های قرآنی را یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ویژه برنامه جمع خوانی قرآن کریم با همکاری سپاه شهرستان جیرفت در حسینیه شهدا روزانه در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: جشنواره قرآنی از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان است که با محوریت موسسات قرآنی و با نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل در تلاش است تا برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان به نحو مطلوبی در سطح جنوب کرمان اجرا شوند، خاطرنشان کرد: اجرای فعالیت‌های قرآنی نیازمند تبلیغات است و بنابراین انتظار می‌رود سایر نهادهای فرهنگی در این راستا با ما همکاری کنند.

انتهای پیام




راه‌اندازی کاروان قرآنی در جنوب کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? راه‌اندازی کاروان قرآنی در جنوب کرمان