درمان اختلالات خواب در رفسنجان آسان‌تر شد

نذیر کرمان/کرمان تست خواب یکی از اقدامات مهم برای ارزیابی اختلالات خواب است و باتوجه به این‌که اختلالات خواب مشکلاتی در زندگی افراد به جا می‌گذارد، تشخیص و درمان آن نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی فرد دارد. در همین راستا کلینیک تست خواب در بیمارستان بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(علیه السلام) رفسنجان راه‌اندازی شده و خدمتی جدید […]

نذیر کرمان/کرمان تست خواب یکی از اقدامات مهم برای ارزیابی اختلالات خواب است و باتوجه به این‌که اختلالات خواب مشکلاتی در زندگی افراد به جا می‌گذارد، تشخیص و درمان آن نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی فرد دارد.

در همین راستا کلینیک تست خواب در بیمارستان بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(علیه السلام) رفسنجان راه‌اندازی شده و خدمتی جدید در این بیمارستان ارائه می‌شود.

مسئول بخش تست خواب بیمارستان و استادیار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز ۲۳ اسفندماه در این باره گفت: تست خواب یا پلی‌سومنوگرافی نوعی بررسی غیرتهاجمی خواب است که برای تشخیص اختلالات تنفسی حین خواب استفاده می‌شود.

دکتر محمدامین لطفی افزود: این تست برای افرادی که دچار خواب‌آلودگی، کسالت روزانه حین کار و عدم احساس انرژی کافی پس از یک خواب شبانه یا مشکلاتی شبیه به آن شکایت دارند؛ توسط پزشک تجویز می‌شود. اختلالات خواب را می‌توان با تست خواب بررسی کرد. 

وی ادامه داد: پزشک، در تست خواب فعالیت مغزی و اطلاعات مربوط به حالت خواب مثل حرکات بدنی، نفس کشیدن، سطح اکسیژن و ضربان قلب را بررسی می‌کند و براساس اطلاعات به دست آمده، چرخه و اختلالات خواب را تشخیص می‌دهد.

این فوق تخصص ریه درباره نحوه انجام تست خواب گفت: برای انجام تست خواب، فرد شب هنگام به آزمایشگاه خواب مراجعه می‌کند و تا صبح امواج مغز، سطح اکسیژن خون، بررسی شبانه ضربان و تپش قلب، حرکات بدن، حرکات چشم‌ها، کمیت و کیفیت تنفس در طول خواب، اندازه گیری می‌شود. این اطلاعات به پزشکان کمک می‌کند تا یک تصویر کامل از وضعیت خواب بیمار به دست آورند و به درمان‌های موثرتری دست یابند.

انتهای پیام




درمان اختلالات خواب در رفسنجان آسان‌تر شد

منبع: ایـسنا
? درمان اختلالات خواب در رفسنجان آسان‌تر شد