دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان از زبان خود ایشان

حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه سابق رفسنجان، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲، جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها را دلیل اصلی استعفای خود عنوان کردند. ایشان با اشاره به ۳۹ سال سابقه خدمت خود در کسوت امام جمعه، در شهرهای مختلف از جمله کوهبنان و رفسنجان، و همچنین سال‌ها فعالیت در جهاد […]

حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه سابق رفسنجان، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲، جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها را دلیل اصلی استعفای خود عنوان کردند.

ایشان با اشاره به ۳۹ سال سابقه خدمت خود در کسوت امام جمعه، در شهرهای مختلف از جمله کوهبنان و رفسنجان، و همچنین سال‌ها فعالیت در جهاد سازندگی و آموزش و پرورش، اظهار داشتند که “مردم چه گناهی کرده‌اند که فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید”.

علاوه بر این، ایشان به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان‌گرایی نیز اشاره کرده و آن را یکی از انگیزه‌های خود برای کناره گیری از این سمت عنوان نمودند.

نکات تکمیلی:

  • آقای عسکری در آذر ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شده بودند و قصد داشتند پس از ۳ سال، در مرداد ۱۴۰۱ استعفا ‌دهند. با مخالفت مسئولین، تا پایان ۱۴۰۱ و سپس تا زمان انتخابات مجلس ۱۴۰۲ در این سمت باقی ماندند.
  • ایشان سابقه همکاری با دولت‌های مختلف پس از انقلاب به جز دولت‌های بنی‌صدر و رجایی را دارند.
  • جانشین ایشان، حجت الاسلام محی‌الدینی، هفته آینده در رفسنجان معارفه خواهند شد.

علاوه بر دلیل اصلی، حجت الاسلام عسکری در ادامه سخنان خود به موارد دیگری نیز اشاره کردند که در استعفای ایشان موثر بوده است:

  • تمایل به پاسخ عملی به اندیشه رهبر انقلاب
  • اصرار و پافشاری مردم رفسنجان
  • حفظ حرمت و تکریم مردم

در نهایت، ایشان از مردم رفسنجان به خاطر همراهی و محبتشان در طول دوران امامت جمعه خود قدردانی کردند.

دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟

منبع: ایـسنا
? دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟