در هر وجب از این خاک لاله کاشتیم تا این پرچم را برافراشتیم

نذیر کرمان/کرمان سوم خرداد یادآور خون‌های پاکی است که برای حفظ استقلال و آزادی ایران بر زمین سرخ خرمشهر ریخت، عشق جوشید و چشم میهن دوباره روشن شد.   خونین شهر محل تجلی شجاعت و میهن‌پرستی یک ملت بود که هنوز گوش دیوارهایش راوی دلاوری‌های رزمندگان است. خرمشهر فقط یک شهر نبود که آزاد شد […]


نذیر کرمان/کرمان سوم خرداد یادآور خون‌های پاکی است که برای حفظ استقلال و آزادی ایران بر زمین سرخ خرمشهر ریخت، عشق جوشید و چشم میهن دوباره روشن شد.

 

خونین شهر محل تجلی شجاعت و میهن‌پرستی یک ملت بود که هنوز گوش دیوارهایش راوی دلاوری‌های رزمندگان است. خرمشهر فقط یک شهر نبود که آزاد شد روح جمعی یک ملت بود که چون مشتی بر دهان دشمن متجاوز فرود آمد.

به گزارش نذیر کرمان، خرمشهر خود ماست که ایستاده و سرود حماسه می‌خواند که همچنان پابرجاست و ایستاده است و طراوتش را از ما می‌گیرد.

خرمشهر با جانفشانی خالص‌ترین فرزندان این خاک آزاد شد. حال این ماییم و یادگاری که باید بر لوح تاریخ ماندگارش سازیم.

به مناسبت سالروز فتح خرمشهر روز ایثار، مقاومت و پیروزی، خاطره شهیدان خونین کفن عملیات بیت المقدس را گرامی می‌داریم.

آشنایی با دو تن از شهدای کرمان در ۳ خرداد ‌

شهید ناصر فولادی در سال ۱۳۳۸ در کرمان دیده به جهان گشود و بعد از اتمام تحصیلات متوسطه در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

او در اشغال لانه جاسوسی جزء دانشجویان پیرو خطّ امام بود و نقش فعالی را در انقلاب ایفا نمود؛ بعد از تحویل گروگان‌ها و بسته شدن دانشگاه‌ها در جریان انقلاب فرهنگی به سپاه پاسداران کرمان ملحق شد و پس از گذراندن دوره تعلیمات نظامی، برای کمک رسانی به مردم فقیر مهاباد و کامیاران به آن جا اعزام شد.

پس از آغاز جنگ تحمیلی، ناصر به سومار اعزام شد و مسئولیت انتقال شهدا و مجروحان به کرمان را بر عهده گرفت. پس از آن به مدت هفت ماه بخشدار جبالبارز در شهرستان جیرفت شد و با رسیدگی فعال به امور روستاییان در جهت تامین رفاه آنان قدم‌های موثری برداشت و از جمله خدماتی که ارائه کرد برق کشی، جاده‌سازی و احداث تعداد زیادی حمام برای روستاییان بود.

ناصر فولادی حنظله شهدای استان کرمان است که بلافاصله بعد از مراسم ازدواج عازم جبهه شد.

او پارچه‌نوشته «آزادی خرمشهر را به حضور امام و امت حزب الله تبریک می‌گوییم. تیپ ثارالله» را نگاشته و لحظاتی بعد از این نوشته در سوم خرداد ۱۳۶۱ به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نائل آمد.

به گزار نذیر کرمان، یکی از سرداران دیگری که نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر داشت و کمتر از آن صحبت شده، شهید حمید عرب نژاد اشت.

وی شجاعت کم نظیر همراه با ذکاوت و تدبیر فوق العاده‌ای داشت و این در کنار اعتماد به نفس، خلاقیت و ابتکار خصوصاً در مسائل صنعتی و نظامی از او عنصری کارآمد و خلاق ساخته بود.

شهید عرب نژاد بدون هیچگونه پشتیبانی مالی و یا فنی در فکر ساختن هواپیمای بدون سرنشین برای اهداف نظامی بود. این مسئله را پیگیری کرد و حتی یک فروند هواپیمای کوچک ساخت که بعد از شهادتش مدتها آن را در میدان آزادی کرمان به نمایش گذاشته بودند.

از خصوصیات بارز این سردار بزرگ طراحی عملیات و تاکتیک‌های فنی در جنگ سرنوشت‌ساز کردستان و نیز زمینه سازی برای فتح خرمشهر بود که به شهادتش منجر شد.

با آغاز عملیات بیت المقدس، حاج قاسم مأموریت سختی به شهید عرب نژاد سپرد که هدف از این ماموریت سرگردانی و مشغول کردن دشمن در آن منطقه بود تا دشمن نتوانند نیروهای زرهی خودش را در خرمشهر وارد عمل کند و رزمندگان موفق شوند خرمشهر را آزاد کنند

با اینکه سردار عرب نژاد می‌دانست که امکان برگشتن از این مأموریت برای خود و نیروهایش خیلی کم است، پذیرفت و بعد از وارد کردن ضرباتی اساسی به دشمن به درجه والای شهادت رسید.

در هر وجب از این خاک لاله کاشتیم تا این پرچم را برافراشتیم

انتهای پیام

در هر وجب از این خاک لاله کاشتیم تا این پرچم را برافراشتیم

منبع: ایـسنا
? در هر وجب از این خاک لاله کاشتیم تا این پرچم را برافراشتیم