داشتن فرزندان صالح از برکات حضور قرآن در زندگی است

کرمان- یک فعال قرآنی در شهرستان انار استان کرمان یکی از برکات حضور قرآن در زندگی خود را داشتن فرزندان صالح و حافظ کل قرآن کریم عنوان می کند. نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان داده است. قرآن […]


کرمان- یک فعال قرآنی در شهرستان انار استان کرمان یکی از برکات حضور قرآن در زندگی خود را داشتن فرزندان صالح و حافظ کل قرآن کریم عنوان می کند.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان داده است. قرآن کتابی است که خداوند آن را سیراب کننده تشنگان علم، بهار دل‌های فقیهان و دانشمندان و آخرین مقصد نیکان و پاکان قرار داده است. کتابی که یادگیری و یاد دادن آن در کلام اهل بیت (ع)، سفارش شده است؛ به همین دلیل بسیاری از فعالین قرآنی در نقاط مختلف کشور در جهت ترویج قرآن خوانی و آموزش آن گام برداشته‌اند.

در دهستان بیاض شهرستان انار واقع در شمال استان کرمان هم یکی از فعالان قرآنی به نام فاطمه عباسی، در زمینه آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم به کودکان و نوجوانان مشغول به فعالیت است و تا کنون کودکان خردسال زیادی از طریق کلاس‌های آموزشی وی با قرآن کریم آشنا شده‌اند. به همین منظور با این فعال قرآنی گفتگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

* خودتان را معرفی کنید؟

فاطمه عباسی هستم. متولد سال ۱۳۶۰ و ساکن شهرستان انار هستم. تحصیلات من در مقطع کارشناسی است و از سال ۱۳۸۹ فعالیت قرآنی ام را در زمینه روخوانی و روان خوانی شروع کرده‌ام.

* چگونه با قرآن مأنوس و به آن علاقه مند شدید؟

من از کودکی علاقه خاصی به قرآن داشتم. مادرم تابستان‌ها که کلاس‌های قرآن داخل در مسجد برگزار می‌شد، مرا به این کلاس‌ها می‌فرستاد.

متأسفانه آن زمان در روستای ما کلاس‌های حفظ برگزار نمی‌شد و من از این نعمت محروم ماندم. فقط یک بار در فصل تابستان استاد داشتیم که باعث شد یک ماهه جز ۳۰ قرآن را حفظ کنم.

* فعالیت‌های قرآنی شما چه تأثیری در زندگی شخصی تان داشته است؟

بنده از سال ۱۳۸۷ فعالیت قرآنی ام را شروع و در سال ۱۳۹۰ از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کردم. من در زندگی ام برکات قرآن را زیاد مشاهده کرده‌ام که یکی از این برکات داشتن فرزندان صالح است، زیرا دختر ۱۹ ساله‌ام حافظ کل قرآن است.

یکی از معجزات قرآن که در زندگی ام رخ داد و آن را هیچگاه فراموش نمی‌کنم به سال ۱۳۹۲ بر می‌گردد. در آن سال من و همسرم برای سفر حج عمره انتخاب شدیم و فقط ۲ ساعت وقت داشتیم هزینه سفر حج عمره را واریز کنیم. ما هیچ موجودی نداشتم و دلمان هم می‌خواست به سفر حج عمره برویم. بنابراین به قرآن متوسل شدم و به خداوند گفتم ای خدا، من خادم قرآن هستم خودت کمک کن و ناامیدم نکن، هنوز به نیم ساعت نرسیده بود یک نفر با همسرم تماس گرفت و به او پول داد و ما به سفر حج عمره رفتیم.

* رتبه‌هایی که تا کنون در مسابقات قرآنی کسب کرده‌اید را بیان کنید؟

من سال ۱۳۹۰ در مسابقات جزء ۳۰ قرآن کریم که توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شد شرکت کردم و جزو برندگان سفر حج عمره بودم.

* چه اقداماتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و آشنایی و علاقمندی بیشتر کودکان دهستان بیاض با قرآن انجام داده‌اید؟

بنده به بچه‌های ۳ تا ۷ سال روخوانی و روان خوانی قرآن را آموزش می‌دهم. همچنین مدتی است آموزش حفظ اشاره آیه‌های کاربردی راهم شروع کرده‌ام. ما مسابقات قرآنی را بین قرآن آموزان برگزار می کنیم و آموزش ما با بازی، قصه و شعر است.

در کنار کلاس‌های قرآنی گروه سرود هم داریم و بیشتر بچه‌ها از طریق گروه سرود جذب کلاس‌های قرآنی می‌شوند.

* آیا از فعالیت‌های قرآنی شما حمایتی صورت گرفته است و چه نیازها و مشکلاتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی خود دارید؟

خیر. هیچ حمایتی صورت نگرفته است. متأسفانه به دلیل نداشتن بودجه نمی‌توانیم خیلی از کلاس‌های قرآنی همانند حفظ تخصصی، تفسیر، مفاهیم، صوت و لحن و… را برگزار کنیم. اگر بودجه مشخصی داشتیم دوره توانمند سازی مربی‌های قرآنی را برگزار می‌کردیم تا سطح توانایی مربی‌ها را بالا ببریم. همچنین می‌توانستیم از مربی‌ها تقدیر و تشکر کنیم، زیرا ما توی این چند سال همیشه جهادی کار کردیم و من همیشه شرمنده زحمات مربیان هستم. اگر بودجه داشتیم کتابخانه خانه قرآن را راه اندازی می‌کردیم که بچه‌ها در کنار قرآن به کتاب خوانی هم بپردازند.

کد خبر ۶۰۷۴۵۱۳


داشتن فرزندان صالح از برکات حضور قرآن در زندگی است

منبع: مــهر
? داشتن فرزندان صالح از برکات حضور قرآن در زندگی است