خبرنگار ارزشی، مطالبه گر و فسادستیز است

نذیر کرمان/کرمان دبیر حزب مؤتلفه استان کرمان گفت: خبرنگار ارزشی با داشتن روحیه جهادی و انقلابی فقط برای روشنگری و تنویر افکار عمومی، مطالبه‌گری از مسئولان، فسادستیزی و بصیرت‌دهی به جامعه خصوصا در فضای مجازی تلاش جهادی می‌کند. احمدعلی مقدم امروز ۱۷ مردادماه در گفت‌وگویی با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری، شغلی مقدس و […]

نذیر کرمان/کرمان دبیر حزب مؤتلفه استان کرمان گفت: خبرنگار ارزشی با داشتن روحیه جهادی و انقلابی فقط برای روشنگری و تنویر افکار عمومی، مطالبه‌گری از مسئولان، فسادستیزی و بصیرت‌دهی به جامعه خصوصا در فضای مجازی تلاش جهادی می‌کند.

احمدعلی مقدم امروز ۱۷ مردادماه در گفت‌وگویی با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری، شغلی مقدس و ارزشمند است و بواسطه زحمات این قشر صبور و کم‌توقع است که ما از تمام اخبار جهان و کم و کاستی‌های موجود باخبر هستیم، لذا خبرنگار، وظیفه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه را به عهده دارد.

وی افزود: خبرنگاری دارای سختی کار و مشکلات زیادی است بطوریکه شهید صارمی در مزار شریف افغانستان به‌دنبال ماموریت خبری بود که به‌دست گروهک تروریستی به شهادت رسید و همچنین شهادت ده‌ها خبرنگار در کشورمان و کشته شدن، ربوده شدن و گروگان‌گیری صدها تن از خبرنگاران سراسر دنیا در جریان جنگ‌ها و آشوب‌ها، سختی این کار را به خوبی نشان می‌دهد لذا این شغل به عنوان یکی از مشاغل پرخطر، نیازمند توجه و داشتن تضمین شغلی و در نتیجه ارتقاء سلامت روان خبرنگاران است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: اکثر خبرنگاران انسان‌هایی شریف و متعهد، بی‌طرف و بی‌توقع، منصف، امانت‌دار، انقلابی، بسیجی و خستگی ناپذیر هستند که برای برقراری ارتباط خوب بین مسئولان نظام و مردم تلاش می‌کنند. همچنین از مهم‌ترین وظایف یک خبرنگار زبده و کارآزموده این است که جدای از منافع و غرایز شخصی، صرفا به‌دنبال حل و گره‌گشایی مشکلات قشری از افراد جامعه است لذا افراد سودجو و فرصت‌طلب سرسپرده‌ای که به ظاهر در شغل شریف و ارزشمند خبرنگاری مشغول هستند اما اوامر دشمن و منافقان را اجرا می‌کنند و دائم اخبار جعلی و دروغ پخش می‌کنند، این افراد در حقیقت خبرنگار و زبان مردم نیستند بلکه مزدور و خائن به وطن و انقلاب هستند.

مقدم با بیان اینکه یک خبرنگار خوب، مطالبه گر حقیقی و جهادی است که در جهت احیاء منافع مردم استان و کشورش تلاش می‌کند، افزود: خبرنگار ارزشی شخصی است که وابستگی سیاسی و مالی به هیچ کدام از جناح های سیاسی ندارد و فارغ از همه جهت گیری‌ها و پیشنهادات رشوه و هدیه، با داشتن روحیه جهادی و انقلابی فقط برای روشنگری و تنویر افکار عمومی، مطالبه گری از مسئولان، فساد ستیزی، بصیرت دهی به جامعه خصوصا در فضای مجازی تلاش جهادی می کند لذا خبرنگار ارزشی تزریق کننده امید در جامعه است.

این فعال سیاسی بیان کرد: خبرنگاری استراحت و تعطیلی ندارد چراکه باید دائما تازگی و به روز بودن اخبار حفظ شود لذا از مسئولان امر انتظار داریم که به این قشر نگاه و توجه بیشتری داشته باشند و با تامین مسکن، بیمه، بازنشستگی، تسهیلات، امنیت شغلی و استخدام خبرنگاران دغدغه و مشکلات آنها را برطرف کنند تا آنها نیز با طمأنینه و آرامش خاطر بیشتری همه همت و تمرکزشان را برای انعکاس سریع‌تر اخبار و حل مشکلات مردم بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مالی و نداشتن آینده شغلی، مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران است، ادامه داد: یکی از موانع و مشکلات بر سر راه رشد و توسعه رسانه‌ها اعم از الکترونیکی و مکتوب، همین نداشتن امنیت شغلی اصحاب و فعالان خبری است، بنابراین به‌رغم اهمیت و جایگاه بلند حرفه خبرنگاری، آنها را می‌توان مظلوم‌ترین قشر جامعه دانست.

مقدم تشریح کرد: امنیت خبرنگار و شغلش، مهم‌ترین بخش این حرفه است که باید تامین شود زیرا در محیط کاری که امنیت شغلی، امنیت شخصی و حرفه‌ای برقرار نباشد، افراد نمی‌توانند روی کار و رسالت اصلی خود تمرکز و از دل و جان کار کنند، بنابراین برای بازدهی و افزایش رضایت شغلی اصحاب رسانه باید اقدام جدی در این حوزه انجام شود تا خبرنگاری ترس از دادن آمار فساد، رانت‌خواری، پولشویی و … نداشته باشد. همچنین مسئولان استانی و کشوری نیز موظف به پاسخگویی به مطالبات خبرنگاران هستند و انتظار نداریم مسئولی با بد اخلاقی و توهین و … با این قشر خدوم برخورد کند زیرا هدف این فعالان جهادی، پیشرفت و بهبود اوضاع جامعه و کشور است.

انتهای پیام




خبرنگار ارزشی، مطالبه گر و فسادستیز است

منبع: ایـسنا
? خبرنگار ارزشی، مطالبه گر و فسادستیز است