خبرنگاران روایت اول را از طریق منابع موثق از آن خود کنند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خطاب به خبرنگاران گفت: روایت اول را با مراجعه به منابع موثق از آن خود کنید تا دشمن از موضوعات مختلف سوءاستفاده نکند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار توسط سپاه ثارالله استان اظهار کرد: خبرنگاران قشر […]


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خطاب به خبرنگاران گفت: روایت اول را با مراجعه به منابع موثق از آن خود کنید تا دشمن از موضوعات مختلف سوءاستفاده نکند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار توسط سپاه ثارالله استان اظهار کرد: خبرنگاران قشر گمنام، زحمتکش و بسیار تاثیرگذار در نظامات دنیا هستند و مانایی و ماندگاری لحظات تاریخی کشورها بسته به کار خبرنگاران است. وی بیان داشت: خلاقانه بودن از ویژگی‌های خبرنگاری است و خبر همیشه در جریان است و خبرنگار هم باید تحرک داشته باشد و همراه با مسائل روز حرکت کند.

نظری با اشاره به لزوم جستجو برای کشف حقایق توسط خبرنگاران اضافه کرد: خبرنگاران باید خودشان را جای مردم قرار دهند و در بین مردم باشند تا بتوانند مسائل را پیگیری کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از دهکده جهانی سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: خبر مانند گلوله است و سال قبل دیدید دشمن از فوت یک خانم، پردازشی را انجام داد و مسائلی را در کشور به‌وجود آورد. از این رو پردازش‌ها را می‌توان برای حفظ نظام و پاسخگویی به دشمنان هم داشته باشید.

نظری اضافه کرد: خبرها همیشه به سمت و سویی می‌رود که افکار و عقاید جامعه را در طول زمان تغییر دهند از این رو هر خبر می‌تواند بر روی افکار، عقاید و باورهای مردم تاثیر داشته باشد که این امر دارای جنبه‌های مثبت و منفی است.

وی تصریح کرد: این موضوع مطرح می‌شود که ابرقدرت آن کشوری‌ست که بر افکار، عقاید و اذهان مردم سایر کشورها تسلط پیدا کند و هر کشوری که شبکه‌های اطلاع‌رسانی و رسانه‌های قوی داشته باشد، می‌تواند با سایر کشورها تاثیرگذار باشد و در ادامه از طریق حمله نظامی یک کشور را اشغال کند.

نظری خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: واقعیت‌ها را به نسل جدید برسانید، بی‌طرفی، روشنگری، آگاهی‌بخشی، جهاد تبیین را در دستور کار داشته باشید و روایت اول را با مراجعه به منابع موثق از آن خود کنید تا دشمن از موضوعات مختلف سواستفاده نکند.

وی بر آموزش، تسلط، تخصص، خلاقیت، ابتکار و تجهیز خبرنگاران تاکید و بیان کرد: کشف حقیقت گاهی برای خبرنگاران سخت است، اما با استفاده از منابع موثق می‌توانند به حقیقت برسند. 

نظری با اشاره به اقدامات امیدآفرین سپاه پاسداران استان کرمان عنوان کرد: تمام فعالیت‌ها باید دارای پیوست رسانه‌ای باشد و امروز ما به امیدآفرینی نیاز داریم و خبرنگاران ما سربازان جنگ‌ نرم و جنگ رسانه‌ای هستند که اوج وسیع‌ترین جنگ رسانه‌ای را در سال قبل دیدیم‌.

وی تصریح کرد: دشمنان تصور می‌کنند، با تحریم می‌توانند ما را ناتوان کنند، اما کور خوانده‌اند و هرچه بیشتر ما را تحریم کردند، قوی‌تر شدیم.

این فرمانده ارشد نظامی همچنین ترویج مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: دو دوره تربیت مربی راوی مکتب حاج قاسم در کرمان برگزار شد و از خبرنگاران می‌خواهیم مکتب سلیمانی را در دهه مقاومت خلاصه نکنند و طی سال به این موضوع بپردازند.

نظری در پایان سخنان خود اظهار داشت: اطلاعاتی را در زمینه اقدامات سازمان‌یافته برای کشف حجاب یا برهنگی آماده می‌کنیم و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا برای آگاهی‌رسانی به مردم مورد استفاده قرار دهند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





خبرنگاران روایت اول را از طریق منابع موثق از آن خود کنند

منبع: فــارس
? خبرنگاران روایت اول را از طریق منابع موثق از آن خود کنند