حجاب بستری امن برای رسیدگی به فعالیت‌های اجتماعی

دانشجوی ممتاز شهربابکی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اثر حجاب در بُعد اجتماعی آن است، گفت: فلسفه حجاب ایجاد بستری امن برای رسیدن به فعالیت‌های اجتماعی است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، ریحانه میرزایی  متولد سال ۱۳۸۴ است، او در کنکور سال ۱۴۰۲ دارای رتبه ۱۹ منطقه ۳ و ۹۳ کشوری در […]

دانشجوی ممتاز شهربابکی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اثر حجاب در بُعد اجتماعی آن است، گفت: فلسفه حجاب ایجاد بستری امن برای رسیدن به فعالیت‌های اجتماعی است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، ریحانه میرزایی  متولد سال ۱۳۸۴ است، او در کنکور سال ۱۴۰۲ دارای رتبه ۱۹ منطقه ۳ و ۹۳ کشوری در رشته انسانی شده و هم‌اکنون دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کرمان است.

 
این دانشجوی ممتاز شهربابکی حجاب را یکی از ارزش‌های زن می‌داند، او با بیان این‌که چادر را از دو بعد ملی و مذهبی می‌توان مورد بررسی قرار داد، گفت: از نظر ملی احساس می‌کنم وقتی چادر می‌پوشم میراث یک فرهنگ غنی را به دوش می‌کشم، خانم‌هایی که در اوج سختی‌ها و مشکلات آن‌قدر برای خودشان ارزش قائل بودند که پوشش چادر را کنار نگذاشتند و با آن حماسه آفریدند.
 
وی افزود: از بعد مذهبی هم فکر می‌‍کنم چادر بهترین پوششی است که مطابق آیات قرآن، می‌تواند حریم من‌ را حفظ کند.
 
این بانوی ۱۸ ساله با اشاره به این‌که مهم‌ترین اثر حجاب از نظر بنده بعد اجتماعی آن است، اظهار کرد: اصلا فلسفه حجاب ایجاد بستری امن برای رسیدگی به فعالیت‌های اجتماعی است.
 
وی خاطرنشان کرد: من، با حجاب نگران انواع حاشیه‌هایی که ممکن است برایم پیش بیاید نیستم و تمام تمرکزم را روی مسیر و هدفم قرار می‌دهم، همین برای من کافی است.
 
ریحانه میرزایی بیان کرد: شاید اکثر دختران بگویند مادرمان الگوی پوشش چادر ما بوده، واقع امر هم همین است. در کودکی که هنوز قصدی برای یادگرفتن نداریم این مادرم بوده که بذر این نعمت ارزشمند را در روح و جانم پرورش داده است.
 
 وی تصریح کرد: وقتی بزرگتر شدم افراد دیگری هم توجهم را جلب کردند، مثلاً معلمان خیلی جوان، به‌روز و پرانگیزه‌ای که پوشش چادر را انتخاب کرده بودند برایم تشویق‌کننده بود، یا مثلاً مجریان تلویزیونی که الان می‌توانند بدون چادر هم ظاهر شوند ولی وقتی چادر را انتخاب می‌کنند برای من جالب بود.
 
 
میرزایی بیان کرد: دعوت به حجاب و‌ کلاً امر به معروف و نهی از منکر بدون این‌که نگاه ما به افراد نگاه دلسوزانه‌ای باشد اثرگذاری حداکثری را نخواهد داشت.‌ به‌نظرم در اولین مرحله باید خود ما بدانیم که حجاب و کلاً مناسک دینی فقط و فقط برای رشد همه جانبه ما طراحی شده‌اند.‌ 
 
وی افزود: وقتی کسی طراحی خداوند برای زندگی‌اش را زیرپا می‌گذارد فقط به خودش آسیب می‌زند و حالا که من این‌ها را می‌دانم، نگاهم به فردی که دچار اشتباهی شده نگاه دلسوزانه‌ای است و میخواهم او را از این منجلاب نجات بدهم. 
 
این دانشجوی ممتاز گفت: در قضیه حجاب هم بیشتر اوقات فردی که کم‌حجاب تلقی می‌شود دچار فراموشی شده است، فراموش کرده که او به عنوان یک بانو آن‌قدر ارزشمند است که خدا برای آرامش و امنیت روانی او حجاب را برایش واجب کرده است.
 
وی بیان کرد: آن‌قدر وظایف و مسئولیت‌های زنانگی‌ یک بانو سنگین و البته مهم هستند که برای این‌که بتواند با آرامش به همه آن‌ها رسیدگی کند خدا حجاب را برایش قرار داده، این تفکر را باید در مرور زمان و ارتباط گرفتن با سایر اعضای جامعه گسترش داد.
 
انتهای پیام/ شهربابک




حجاب بستری امن برای رسیدگی به فعالیت‌های اجتماعی

منبع:آرمـان
? حجاب بستری امن برای رسیدگی به فعالیت‌های اجتماعی