بهترین نشاط، حاصل ایمان و اطمینان قلبی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهربابک گفت: بهترین نشاط، نشاطی است که حاصل ایمان و اطمینان قلبی باشد. حجت‌الاسلام مهدی غفوری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، در مورد چگونگی اشاعه فرهنگ و نگاه قرآنی در ماه رمضان گفت: آنچه درباره ماه مبارک رمضان می‌توانیم بیان کنیم، این است که رابطه آن […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهربابک گفت: بهترین نشاط، نشاطی است که حاصل ایمان و اطمینان قلبی باشد.

حجت‌الاسلام مهدی غفوری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، در مورد چگونگی اشاعه فرهنگ و نگاه قرآنی در ماه رمضان گفت: آنچه درباره ماه مبارک رمضان می‌توانیم بیان کنیم، این است که رابطه آن به مثابه یک جشن مناسکی و یک آئین دینی و عبادی است که با برنامه‌ریزی و انگیزه‌سازی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای بندگان خداوند در خانواده‌ها، مساجد و مکان‌های فرهنگی می‌توان به این مهم دست یافت.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهربابک بهترین نشاط را نشاطی که حاصل ایمان و اطمینان قلبی است دانست و افزود: در این نوع نشاط، انسان با اطاعت و بندگی خدا و دوری از گناه به درجه‌ای از آرامش می‌رسد که یک شادی پایدار و مستمر و همیشگی در او ایجاد می‌شود.
 
 وی اظهار کرد: قطعا از مصاديق اطاعت خداوند روزه و عبادت در ماه مبارک رمضان است که انسان به مهمانی خدا دعوت شده و با مبارزه با هوا و خواهش‌های نفسانی به مراتب خیلی بالایی از بندگی خدا برسد که بزرگ‌ترين و بهترین و واقعی‌ترین آرامش‌ها فقط از این طریق به‌دست می‌آید.
 
 
حجت‌الاسلام غفوری بیان کرد: امسال آغاز ماه مبارک رمضان که در روایات از این ماه به بهار معنویت تعبیر می‌شود با آغاز بهار طبیعت همزمان شده که تلاقی این دو بهار بسیار میمون و مبارک بوده و اثرات زیبایی در تحول روحی و اجتماعی دارد و بهار در بهاری در روح و روان و جسم بندگان خدا و اجتماع ایجاد کرده است.
 
وی عنوان کرد: خدا را شکر برنامه‌ریزی و هم‌افزایی و همدلی که بین نهادهای فرهنگی و حمایتی شهرستان صورت گرفته، استقبال خیلی خوب و پرشورتری نسبت‌به سال‌های گذشته از ماه مبارک رمضان انجام شد.
 
حجت‌الاسلام غفوری افزود: برنامه روزانه مساجد شهرستان، توزیع نان کریمانه در سطح شهرستان، جشن‌های مردمی و با شکوه ميلاد کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام در نیمه ماه مبارک رمضان در سطح کل شهرستان، همچنین برنامه جز‌خوانی متمرکز مصلی که با حضور قاریان و مبلغین برتر شهرستانی و کشوری همراه بوده، سفره‌های افطاری ساده و برنامه در بوستان‌ها و استقبال از مسافرین نوروزی، برنامه‌های گسترده شب‌های مبارک و پرخیر و برکت قدر، مجالس عزاداری با محوریت مشارکت مردم اقدامات به یادماندنی و ماندگاری است که انجام شد تا مومنین از برکات این ماه بهره‌مند شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تنوع برنامه‌ها از جمله طرح ملی مسطورا و برنامه‌های شهرستان، با مشارکت اقشار مختلف از جمله مسجدی‌ها، فعالان فرهنگی و اجتماعی، کارگران، جوانان، دانش‌آموزان، بازاریان، بانوان، جامعه قرآنی و عموم مردم همراه بوده و حس همکاری و هم‌دلی اجتماعی شکل گرفته است.
 
انتهای خبر/ شهربابک




بهترین نشاط، حاصل ایمان و اطمینان قلبی است

منبع:آرمـان
? بهترین نشاط، حاصل ایمان و اطمینان قلبی است