حجاب، به حفظ اخلاق در جامعه کمک می‌کند

امام جمعه عنبرآباد گفت: امروز در دنیا، حجاب علامتی برای شناسایی زن مسلمان است و علاوه بر اینکه کمک به حفظ اخلاق در جامعه می‌کند، نقش پرچم برای نشان دادن هویت یک زن مسلمان را ایفا می‌کند. به گزارش نذیر کرمان از عنبرآباد، حجت‌الاسلام حمید بامری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه […]


امام جمعه عنبرآباد گفت: امروز در دنیا، حجاب علامتی برای شناسایی زن مسلمان است و علاوه بر اینکه کمک به حفظ اخلاق در جامعه می‌کند، نقش پرچم برای نشان دادن هویت یک زن مسلمان را ایفا می‌کند.

به گزارش نذیر کرمان از عنبرآباد، حجت‌الاسلام حمید بامری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک روز عید غدیر، عید ولایت و امامت اظهار کرد: امام رضا(ع) فرمودند «روز غدیر روز پاک شدن ازگناهان است. روز بخشش، روز نشر علم، روز بشارت و روزی است که در آن دعا مستجاب می‌شود».

 امام جمعه عنبرآباد با اشاره به ۲۱ تیر، سالروز حمله رضاشاه به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در سال ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب گفت: یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه کشف حجاب است که رضاشاه در دوره‌ای مامور اجرای اسلام‌زدایی در جامعه ایران بود.

 حجت‌الاسلام بامری افزود: امروز در دنیا، حجاب علامتی برای شناسایی زن مسلمان است و علاوه بر اینکه کمک به حفظ اخلاق در جامعه می‌کند، نقش پرچم برای نشان دادن هویت یک زن مسلمان را ایفا می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: دشمن به‌دنبال گرفتن این هویت از زن مسلمان است و چه‌قدر زیبا مرحوم آیت‌الله صافی فرمود: چادر بانوان و حجاب بانوان از عبای من با ارزش‌تر است، چراکه بانوان با حفظ حجاب برتر، خودشان مروج دین اسلام هستند.

امام جمعه عنبرآباد افزود: یکپارچگی، مقاومت و ایستادگی رزمندگان گروه‌های مختلف، موجب شد صهیونیست‌ها در عملیات جنین به اهداف خود نرسند و الحمدالله موقعیت جنین به‌عنوان کانون مقاومت در کرانه باختری تثبیت شود.

اطعام نیازمندان از سفارشات مهم در روز عید غدیر

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان نیز اظهار داشت:عید غدیر خم عید امامت و جانشینی مولای متقیان بعد از پیامبر اکرم(ص) است و پیامبر در حقیقت مولای متقیان را وصی، وزیر، برادر، جانشین و وارث خود معرفی کرد.

 وی ابراز داشت: همراهی و همکاری، اطاعت از مولای متقیان و جانشین آنها برای انسان عزت، بزرگی و عظمت در بر دارد و هرکس مخالفت کرده خفت و خواری خود را رقم‌زده است

 جعفری یادآور شد: از جمله اعمال روز غدیر زیارت مولای متقیان، روزه‌داری، اطعام و کمک به نیازمندان است.

وی از بسیجیان، گروه‌های جهادی، نهاد آبادانی و ‌پیشرفت، خیریه‌ها و مرکز نیکوکاری که در راستای خدمت به نیازمندان گام بر می‌دارند، قدردانی کرد.

بحران فرانسه خشونت پلیس این کشور را ثابت کرد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز به اغتشاشات فرانسه اشاره و عنوان کرد: ۲۵۰۰ ساختمان در ۱۰۵ شهر فرانسه درگیر بحران است.

وی عنوان داشت: در جریان بحران کشور فرانسه ۲۳ هزار و ۸۸۰ مورد آتش‌سوزی به‌وقوع پیوست و ۴۰۰ نفر دستگیر شدند  که این خشونت پلیس فرانسه است و اگر بخشی از آن در ایران اتفاق افتاده بود رسانه‌های معاند چگونه به آن می‌پرداختند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: آن همه دستگیری‌ها و زندانی‌ها و خشونتی که چندین هزار نیروی پلیس را برای سرکوب گماشتند، رسانه‌های معاند کمرنگ جلوه دادند در حالی که همین فرانسه در جریان اغتشاشات در ایران که گردانندگان اصلی آن از آن طرف آب بودند، بهره‌برداری کردند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

 





حجاب، به حفظ اخلاق در جامعه کمک می‌کند

منبع: فــارس
? حجاب، به حفظ اخلاق در جامعه کمک می‌کند