جنوب کرمان با کمبود بهورز مواجه است

جیرفت – فت فتو – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در جنوب کرمان کمبود بهورز داریم گفت: پیگیر رفع این مشکل با جذب ۲ دوره بهورز در آموزشگاه‌های بهورزی این منطقه هستیم. به گزارش فت فتو، دادخدا صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری تعداد بهورزان هفت شهرستان جنوبی زیر پوشش این […]

جیرفت – فت فتو – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در جنوب کرمان کمبود بهورز داریم گفت: پیگیر رفع این مشکل با جذب ۲ دوره بهورز در آموزشگاه‌های بهورزی این منطقه هستیم.

به گزارش فت فتو، دادخدا صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری تعداد بهورزان هفت شهرستان جنوبی زیر پوشش این دانشگاه را ۵۳۰ نفر برشمرد و گفت: ۱۲۰ بهورز به این تعداد اضافه می شود.

وی ادامه داد: در جنوب کرمان سه آموزشگاه بهورزی در شهرستان های جیرفت، رودبارجنوب و کهنوج فعالیت دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین با تشریح نقش مهم بهورزان در بخش های مختلف از جمله تزریق واکسن کرونا گفت:  ۹۹ درصد واکسیناسیون مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توسط بهورزان انجام شده و این قشر نقش مهمی در فروکش کردن کرونا داشت.

وی افزود: در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان یک میلیون و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا توسط بهورزان و مراقبان سلامت این منطقه تزریق شده است.

صادقی همچنین نقش بهورزان در متقاعد کردن مردم برای واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بسیار مهم دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه واکسیناسیون بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان جنوب کرمان انجام شده است گفت: در زمینه واکسیناسیون کودکان بین پنج تا ۱۲ سال بیش از ۲ و نیم برابر متوسط استانی عملکرد داشته ایم.

وی افزود: همچنین در زمینه واکسیناسیون مادران باردار و واکسیناسیون نوبت یادآور(دز چهارم) سه برابر متوسط استانی ثبت عملکرد رخ داده است.

صادقی در ادامه به ظرفیت های زیرساختی حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره و تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۰ مرکز شهری، روستایی و پایگاه بهداشتی و ۴۰۰ خانه بهداشت به مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خدمت رسانی می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۳۸۵ بیش از ۹۵ درصد خدمات بهداشتی توسط بهورزان انجام می گرفت، گفت: تنها پنج درصد خدمات درمانی مورد نیاز مردم به وسیله پزشک و پرستاران ارایه می شد.

صادقی افزود: از سال ۱۳۸۵ تاکنون با اجرای برنامه پزشک خانواده رویکرد تغییر کرده و فعالیت ها تخصصی تر شد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خدمات رسانی به شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج، منوجان و رودبارجنوب را برعهده دارد.




جنوب کرمان با کمبود بهورز مواجه است

منبع: ایرنـا
? جنوب کرمان با کمبود بهورز مواجه است