جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی،شورای اقامه نمازو امریه معروف کوهبنان

جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی ، شورای اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید. به گزارش خبرنگار” فت فتو “صبح امروزجلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی ، شورای اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری […]

جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی ، شورای اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار” فت فتو “صبح امروزجلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی ، شورای اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام مرتضی جعفری ضمن تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه کبری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم رضوی گفت:همسر مکرم آخرین پیامبر الهی اولین بانویی است که اسلام آورد و حضرت را تصدیق کرد آن هم در زمانی که کسی ایمان نمی آورد لذا ایشان تمام اموالش را برای گسترش اسلام در اختیار نبی مکرم اسلام (ص) قرار داد.

 امام جمعه کوهبنان بیان کرد: در رابطه با جهاد تبیین که مورد عنایت مقام معظم رهبری است باید تلاش بیشتری صورت گیرد چون دشمنان با جنگ نظامی و فرهنگی نتوانستند کاری از پیش ببرند اما تلاش دارند در فضای مجازی جای حق و باطل را تغییر دهند.

حجت الاسلام جعفری افزود: باید روشنگری کنیم تا معرفت و بصیرت افراد جامعه را ارتقا دهیم که تشخیص حق از باطل راحت تر باشد.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: باید خدمات نظام اسلامی، ادارات نهادها ، نیروهای مسلح و نهادهای خدمت رسان برای مردم تبیین شود.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد : برخی مناسبت ها را باید پر رنگ تر کنیم در راستای مهدویت و آمادگی برای ظهور باید تلاش شود.

 حجت الاسلام جعفری تاکید کرد برگزاری یادواره شهدا ، برگزاری مراسن سالگرد سردار دلها ، مناسبت های ملی و مذهبی ، ایام ارتحال حضرت امام (ره) باید از رونق خاصی برخوردار باشد.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد : در رابطه با شعار سال مورد نظر مقام معظم رهبری فقط به سر برگ ادارات اکتفا نکنیم اقدامات عملی داشته باشیم.

 حجت الاسلام جعفری گفت کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان بایستی مورد توجه باشد ، خیرین  را تکریم کنیم و در راستای استقرار اخلاقیات در جامعه تلاش کنیم .

امام‌جمعه کوهبنان بیان کرد : تلاش کنیم که با اتحاد و همدلی در راستای امید به آینده و امید دادن به مردم گام برداریم.

در ادامه حسین سالاری فرماندار کوهبنان با تسلیت  ایام وفات حضرت خدیجه گفت : اکثر مصوبات شورای اقامه نماز در سال گذشته عملی شد و تکریم از فعالین نماز و جلسه با هیات امنای مسجد شهرک امام‌ رضا (ع) در سال جاری انجام خواهد شد.

فرماندار کوهبنان افزود : نامگذاری خیابان نماز و نصب تابلوهای حد ترخص در سال گذشته انجام شده است.

 سالاری خاطر نشان کرد:  راهپیمایی روز جهانی قدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون روز قدس محور وحدت جهان اسلام است که مراسم باشکوهی در ایران اسلامی و کشورهای جهان برگزار می شود.

سالاری ادامه داد : در راستای امر به معروف و نهی از منکر مقرر شد در ادارات هیات هایی تشکیل و به دفتر امام جمعه معرفی شوند و جلسات به صورت منظم برگزار شود.

در ادامه حجت الاسلام احمد ابراهیمی دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان گفت: خداوند در قران کریم بر اقامه نماز ، امر به معروف و نهی از منکر تاکید فراوان دارد که این مهم مورد توجه و تاکید انبیا و ائمه اطهار است.

 دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان افزود اولین نشانه حکومت صالحان اقامه نماز است در حال حاضر در ۲۲ مسجد و در ۱۰ اداره شهرستان کوهبنان نماز به صورت جماعت در اول وقت اقامه می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا در تمام مدارس شهرستان کوهبنان نماز جماعت برگزار می شد اما الان در مدارس نماز جماعت نداریم.

 دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان ابراز کرد: در دو محور ورودی و خروجی اصلی شهرستان تابلوهای حد ترخص نصب شده و در محور راور هم بزودی نصب خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: باید تلاش شود تا در راستای احداث مسجد شهرک‌امام‌رضا (ع) اقدام شود ،پیگیری پخش اذان با صوت لحن زیبا از بلندگوی مساجد ، نصب تابلوهای حد ترخص بخش طغرالجرد ، برگزاری نماز وحدت ادارات و….. باید باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه حمید گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: ده جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی در سال گذشته برگزار شد که ۱۷ مصوبه داشتیم و عموما مصوبات عملی شده است.

 گلستانی خاطر نشان کرد ترویج فرهنگ‌نماز و فعالیت های قرانی در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

در ادامه روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت:  
در بحث جهاد تببین مورد نظر مقام معظم رهبری تک تک ما وظیفه داریم  کوشش کنیم چون در فضای مجازی شاهد تبلیغات مسموم دشمنان و بدخواهان هستیم .
 
 ابراهیمی بیان کرد با توجه به اهمیت موضوع بیش از ۲۰ سال است که مقام‌ معظم‌ رهبری شعار سال را حول محور اقتصاد مطرح می کنند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان با استناد به کلام معصوم افزود: با استناد به آیات و احادیث باید امر معروف کنیم که اشرار بر ما مسلط نشوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان کرد : اداراتی که تعداد کارکنان آنان بیش از ۵ نفر است جلسات شورای امر به معروف برگزار کنند.
 
ابراهیمی تاکید کرد : دستورالعمل طرح ویژه حجاب و عفاف بزودی  به ادارات ابلاغ می شود باید اهتمام ویژه ای در این راستا صورت پذیرد و ادارات در این امر پیش قدم باشند.

در ادامه صمدالله ترابی فرمانده انتظامی کوهبنان گفت:  در بحث دوچرخه سواری در ساعات پایانی شب شاهد حضور دوچرخه سوران در معابر سطح شهر هستیم که بایستی رعایت قوانین و مقررات مورد توجه باشد.

 ترابی بیان کرد در بحث عفاف و حجاب باید توجه بیشتری از سوی خانواده ها صورت پذیرد و با مهربانی به افراد تذکر لازم داده شود.

فرمانده انتظامی کوهبنان افزود: کوهبنان شهرستان تاریخی ، فرهنگی و مذهبی است باید با افرادی که در سطح شهر سگ گردانی می کنند با زبان لین و دوستی تذکر داده شود.

در ادامه احمد محمدی شهردار کوهبنان گفت: باید کلید واژه های مقام معظم رهبری در سال جاری مورد توجه قرار گیرد بحث فرهنگ مورد توجه باشد زیرا رسالت اصلی پیامیر و هدف از بعثت مباحث فرهنگی بود.

شهردار کوهبنان بیان کرد : از رسالت های مهم شهرداری انجام امور فرهنگی است لذا آمادگی داریم در کنار ارشاد و امور کتابخانه ها در راستای اجرای کارها و امورات فرهنگی اقدام کنیم .

در ادامه احمد معصومی مدیر آموزش و‌پرورش کوهبنان گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته 
در مدارسی که اهتمام به نماز هست قبولی دانش آموزان در امتحانات و کنکور رشد بیشتری داشته است.

 معصومی ادامه داد اکثر مدارس شهرستان نمازخانه دارند اما طی دوران کرونا مباحث پرورشی و اقامه نماز جماعت مدارس کمتر اجرایی شد.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان تاکید کرد : برای سال تحصیلی آینده اقامه نماز جماعت در مدارس را خواهیم داشت و کارشناس قران ،عترت و نماز از ۱۹۰ دانش آموز برتر کوهبنان تجلیل خواهد نمود.

معصومی ابراز کرد : تلاش می کنیم که دانش آموزان برگزیده قران و اذان به دفتر امام جمعه و هیات امنای مساجد معرفی شوند.

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی




جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی،شورای اقامه نمازو امریه معروف کوهبنان

منبع:آرمـان
? جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی،شورای اقامه نمازو امریه معروف کوهبنان