جشنواره ملی فیلم کرمان به کار خود خاتمه داد

کرمان – فت فتو – دومین جشنواره ملی فیلم کرمان عصر چهارشنبه با معرفی آثار برتر و برگزیدگان در تالار ذغال سنگ کرمان خاتمه یافت. به گزارش فت فتو، دومین جشنواره ملی فیلم کرمان از ۳۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد در سه بخش فیلم، فیلمنامه، نوشتار سینمایی و بخش ویژه سردار سلیمانی در تماشاخانه پارس […]

کرمان – فت فتو – دومین جشنواره ملی فیلم کرمان عصر چهارشنبه با معرفی آثار برتر و برگزیدگان در تالار ذغال سنگ کرمان خاتمه یافت.

به گزارش فت فتو، دومین جشنواره ملی فیلم کرمان از ۳۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد در سه بخش فیلم، فیلمنامه، نوشتار سینمایی و بخش ویژه سردار سلیمانی در تماشاخانه پارس کرمان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: دومین جشنواره فیلم کرمان امسال در سطح ملی برگزار و در طی پنج روز برگزاری تبدیل به یک کارگاه آموزشی شد که این فرصتی مغتنم برای هنردوستان و هنرجویان بود.

محمدرضا علیزاده افزود: ۴۹۷ اثر در بخش های مختلف به جشنواره فیلم کرمان رسید که ۱۵۵ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد و ۷۲ فیلم اکران شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: نتیجه نشست‌ها و کارگاه‌های برگزار شده در طول برگزاری جشنواره فیلم کرمان تعاملات خوب اصحاب سینما بود که امیدواریم این جشنواره تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌ها و موسسات و انجمن‌های سینمایی از جمله ظرفیت‌ و فضاهای آموزشی استان در حوزه سینما هستند که این ظرفیت‌ها سرمایه‌های ما هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

‌علیزاده با بیان اینکه مدیران رفتنی هستند، اما هنر و هنرمندان ماندگارند، تصریح کرد: به همین دلیل سعی کردیم بستری فراهم کنیم که اهالی سینما در آن فعالیت کنند هرچند اگر نواقصی وجود دارد اما باید به آینده آن توجه کرد.

وی گفت: استفاده حداکثری از سینماگران استان با هر تفکری و نگرشی، تشکیل شورای سیاستگزاری سینما از افراد مختلف، نگاه ویژه به جوانان در آینده و نگاه ویژه به استان کرمان از جمله مواردی است که باید در دوره های بعد جشنواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: این جشنواره ظرفیت بالایی دارد و تحریم کردن آن کار درستی نیست، بلکه نقد جشنواره مهمتر است، زیرا به برگزاری جشنواره‌ای فاخر در سال‌های بعد کمک خواهد کرد.

در این آیین از آثار برتر و برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تحلیل به عمل آمد.




جشنواره ملی فیلم کرمان به کار خود خاتمه داد

منبع: ایرنـا
? جشنواره ملی فیلم کرمان به کار خود خاتمه داد