“جاده مرگ” در چند قدمی خط پایان قرار گرفت

محور رودبار جنوب به زهکلوت جاده‌ای باریک، که حال نماینده مردم شش شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خبر از تامین اعتبار باند دوم آن را داد. به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《نذیر کرمان》؛ جاده کم‌عرض رودبار جنوب_زهکلوت به‌طول تقریبی ۷۰ کیلومتر یکی از پرخطر‌ترین جاده‌های جنوب کرمان که به‌طور متوسط ماهانه بالای […]

محور رودبار جنوب به زهکلوت جاده‌ای باریک، که حال نماینده مردم شش شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خبر از تامین اعتبار باند دوم آن را داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《نذیر کرمان》؛ جاده کم‌عرض رودبار جنوب_زهکلوت به‌طول تقریبی ۷۰ کیلومتر یکی از پرخطر‌ترین جاده‌های جنوب کرمان که به‌طور متوسط ماهانه بالای پنج نفر جان خود را از دست می‌دهند، که به یکی از رکورددارترین جاده‌های مرگبار تبدیل شده است.

محور ارتباطی رودبار جنوب_زهکلوت را جاده‌ای باریک شکل می‌دهد که به دلیل رخدادهای پرشمار در آن، از سوی بسیاری از مردم و مسئولان آن خطه، جاده مرگ لقب گرفته و بیش از بیست سال است که قرار است تعریض و امن شود، ولی هنوز این کار به پایان نرسیده تا همچنان اخبار ناخوشایندی از تصادفات منجر به فوت و جرح در آن مخابره شده و داغ مردم منطقه را تازه کند.

در دو روز گذشته، یک رویداد تلخ در این جاده رخ داد؛ برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه کامیون که منجر به جان باختن سه دانش‌آموز در واقع سه نفر از آینده‌سازان این منطقه شد.

این جاده که یکی از محورهای مواصلاتی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان است که به‌طور متوسط ماهانه ده‌ها نفر در اثر حوادث رانندگی در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

محور ۷۰ کیلومتری رودبار جنوب به زهکلوت که یک استان و چندین شهر و بیش از ۲۲۰ روستا را به مرکز استان کرمان متصل می‌کند سال‌هاست اسیر وعده‌های توخالی مسئولان شده است؛ با این‌که این جاده در سال‌های گذشته با افزایش تردد مواجه شده ولی مسئولان امر اعتقادی به بهبود وضعیت این جاده ندارند و فقط «کمبود اعتبار» را توجیه کم‌کاری‌های خود می‌دانند.

این مسیر روستایی که امروزه با رشد روستاها و شهرهای اطراف رودبار جنوب به میزان قابل توجهی شاهد افزایش تردد شده متاسفانه این روزها در کمال ناباوری به‌حال خود رها شده و هموطنان عزیزمان یکی پس از دیگری در این جاده کشته می‌شوند سال‌هاست جاده رودبارجنوب_زهکلوت بلای جان انسان‌های بی‌گناهی شده است که علت مرگ آن‌ها وضعیت نامناسب این جاده است.

در کنار سهل انگاری رانندگان با گواهینامه و رانندگان بی‌گواهینامه، همچنین قاچاقچیان انسان و سوخت، سوانح را افزایش داده است. جاده‌ای که پرونده تعریض، بهسازی و امن ساختنش در پس وعده مسئولان باقی مانده و هیچ‌گاه امضای طلایی نخورد.

منصور شکراللهی نماینده مردم شهرستانهای (رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب، جازموریان) در مجلس شورای اسلامی در مصلی بزرگ شهرستان رودبار جنوب در بین مردم حاضر شد، خبر خوشی به مردم این خطه داد و آن تخصیص اعتبار برای ساخت باند دوم جاده رودبار به زهکلوت بود.

کار مطالعاتی جاده مرگ انجام شده است

منصور شکراللهی در جمع مردم رودبارجنوب گفت: محور رودبارجنوب_جازموریان  بحث مطالعاتی و اعتباری آن تمام شده است.

وی افزود: جلسات متعددی را در رابطه با باند دوم جاده رودبار_زهکلوت با وزیر راه و شهرسازی و دولت داشته‌ایم و به‌زودی کار باند دوم آن آغاز خواهد شد.

حال باید منتظر بمانیم تا پسوند جاده «مرگ» از این مسیر برداشته خواهد شد یا نه.

این جاده نه در کنار دره واقع شده، نه پر از پیچ و خم و سربالایی و سرازیری است و نه حتی به دلیل وجود راهزن، «مرگ» لقب گرفته، بلکه نام آن را جاده مرگ گذاشته‌اند، چون تاکنون جان بسیاری از هموطنانمان را در چند ده کیلومتر مسیر به جهان دیگر پیوند زده و ضرورت ساخت باند دوم آن، بیست‌وچند سال پیش احساس شده است!
منبع: رودبار ما
انتهای خبر/پورحیدر




“جاده مرگ” در چند قدمی خط پایان قرار گرفت

منبع:آرمـان
? “جاده مرگ” در چند قدمی خط پایان قرار گرفت