تکمیل مرکز «پرتودرمانی» خیریه یاس کرمان نیازمند کمک بنگاه‌های خصوصی استان

مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان گفت: درخواست داریم بنگاه‌های خصوصی بزرگ استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به این خیریه و مرکز پرتودرمانی کمک کنند تا این پروژه به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بیماران جنوبشرق را تحت درمان قرار دهد. به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس […]


مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان گفت: درخواست داریم بنگاه‌های خصوصی بزرگ استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به این خیریه و مرکز پرتودرمانی کمک کنند تا این پروژه به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بیماران جنوبشرق را تحت درمان قرار دهد.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز تخصصی رادیوتراپی یاس در ابتدای هفت‌باغ علوی در راستای همکاری برای خرید دستگاه براکی تراپی و اتمام مرکز تخصصی رادیوتراپی بیماران سرطانی کرمان قول مساعد داد.

در این بازدید مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان هم با اشاره به اینکه خشت خشت این پروژه با عشق و با کمک خیرین تامین شده است، افزود: مجموعه ‌رادیوتراپی خیریه یاس کرمان در مساحت ۳ هزار متر بنا شده و در این مرکز پرتودرمانی بیماران مبتلا به سرطان انجام می‌شود.

محمدرضا بهرامی به بیان گزارش کوتاهی از عملکرد انجمن خیریه یاس کرمان پرداخت و اظهار داشت: این خیریه پس از ۱۲ سال از تاسیس، ۵ هزار بیمار سرطانی را زیر پوشش دارد که برای آنان ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند ضمن اینکه پنج پروژه درمانی و تشخیصی دیگر نیز در حال انجام و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد که در آنها نیز امکانات لازم برای بیماران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بیماران سرطانی با رادیوتراپی قابل درمان هستند، ادامه داد: تاکنون در استان کرمان فقط یک مرکز در بیمارستان شفا و یک واحد مربوط به بخش خصوصی وجود دارد که با وجود بیماران استان و همچنین بیماران مهاجر از استان‌های همجوار پاسخگوی نیازها نیست به همین دلیل مقرر شد یک مورد ساختمان مجهز و مدرن احداث شود که به بیماران در این مرکز حس بیمارستان القا نشود و بیشتر شبیه مکانی تفریحی باشد.

بهرامی اظهار داشت: درخواست داریم بنگاه‌های خصوصی بزرگ استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به این خیریه و مرکز پرتودرمانی کمک کنند تا این پروژه به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بیماران جنوبشرق را تحت درمان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در جنوبشرق این مرکز تنها مرکزی است که زیرساخت‌های لازم را برای جای‌گذاری دستگاه براکی تراپی آماده کرده است، ابراز داشت: دستگاه براکی تراپی برای درمان بیماری سرطان پروستات و دهانه رحم استفاده می‌شود و اعضای انجمن خیریه یاس کرمان در حال رایزنی با خیرین داخل و خارج از کشور برای خرید آن هستند.

غلامرضا دارش مدیرعامل شرکت پرتو درمانی یاس نیز گفت: برای تکمیل فضای فیزیکی و خریداری مبلمان این پروژه نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تخصیص این مبلغ ان‌شاءالله طی ۱۰ ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق





تکمیل مرکز «پرتودرمانی» خیریه یاس کرمان نیازمند کمک بنگاه‌های خصوصی استان

منبع:فــارس
? تکمیل مرکز «پرتودرمانی» خیریه یاس کرمان نیازمند کمک بنگاه‌های خصوصی استان